رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق گرگان در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان گلستان

دستگاه‌های نظارتی با صادرکنندگان همراهی داشته باشد

علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق گرگان معتقد است با در نظر گرفتن شرایط فعلی، بانک‌ها باید با ملاحظات بیشتری با فعالان اقتصادی برخورد کنند. ضرورت دارد دستگاه نظارتی با صادر کنندگان در وضعیت فعلی همراهی داشته باشد.

17 آذر 1397
کد خبر : 16639
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در همایش تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان گلستان اظهار کرد: پیمان سپاری ارزی سبب می‌شود ارز صادراتی به داخل کشور برگردد.

علی‌محمد چوپانی افزود: در زمانی که تحریم شدید اعمال نشده بود بانک‌ها نتوانسته اند با کشورهای حوزه سی‌ای‌اس ارتباط برقرار کرده و این امر صادر کنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده است. بانک توسعه صادرات نیز امروز نمی‌تواند به دستورالعمل خود به خوبی عمل کند.

چوپانی تصریح کرد: با در نظر گرفتن شرایط فعلی بانک‌ها باید با ملاحظات بیشتری با فعالان اقتصادی برخورد کنند. ضرورت دارد دستگاه نظارتی با صادر کنندگان در وضعیت فعلی همراهی داشته باشد زیرا اتکا به قانون سفت، کشور را دچار مشکل می‌کند. اگر‌می خواهیم در کشور کمبود نداشته باشیم باید همکاری ها افزایش یابد.

رئیس اتاق گرگان تاکید کرد: ما در آینده نزدیک احتمالا با اتحاد اروپا به توافق نمی‌رسیم و اگر FATF را تایید نکنیم و بانک‌های ما در اکتائو و کشورهای مختلف شعبه نداشته باشند و وارد کننده کالا با مراجعه به این شعب به شکل صندوق امانت، وجوهات خود را دریافت نکنند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

چوپانی بیان کرد: برخورد با احتکار وظیفه سازمان صمت است و هیچ سازمای حق ندارد بدون هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد انبارها شود. متاسفانه برای کالای احتکار شده حق کشف گذاشتند و به هر دلیلی به انبارهای فعالین اقتصادی می‌ریزند. انتظار داریم دستگاه قضا با کسانی که شایعات درست می کنند، برخورد کند.

موضوعات :
در همین رابطه