رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد

شورای ملی زیتون ایران، از راه‌اندازی فراکسیون زیتون در مجلس خبر داد. این فراکسیون با هدف ترسیم نقشه راه و حمایت از تولید داخلی، تجارت و مصرف زیتون و روغن‌زیتون تشکیل شده است.

17 آذر 1397
کد خبر : 16643
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با پیشنهاد شورای ملی زیتون ایران و پس از دو سال پیگیری، فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی تشکیل و نخستین مجمع آن برگزار شد. در این مجمع برحسب آرا، منوچهر جمالی سوسفی به سمت ریاست، علی اکبری، نایب‌رئیس اول، سیده حمیده زرآبادی، نایب‌رئیس دوم و علی وقفچی به سمت سخنگوی فراکسیون زیتون انتخاب شدند.

بر اساس اعلام شورای ملی زیتون ایران، هدف از تشکیل این فراکسیون ،ترسیم نقشه راه زیتون در راستای تسهیل حمایت از تولید داخلی تجارت و مصرف روغن‌زیتون است و این فراکسیون به‌منزله تریبون و پایگاه مستقل زیتون در مجلس خواهد بود تا در پیشبرد اهداف بلندمدت این صنعت با ارزش گام مؤثری برداشته شود.

مهدی عباسی، رئیس شورای ملی زیتون ایران، گفت: چشم‌انداز 20 ساله طرح طوبی که در باغات طارم اجرا شد، این بود که روغن‌زیتون به سفره‌های مردم بیاید و جایگزین روغن‌های مضر شود. ولی متأسفانه این‌طور به نظر می‌رسید که از هدف مذکور دور شده بودیم و باید گام‌های بزرگ‌تری برمی‌داشتیم.

عباسی با بیان این‌که نباید سختی کار، مانعی برای ادامه مسیر و دست‌یابی به اهداف بلندمدت‌ باشد، تصریح کرد: با تشکیل فراکسیون زیتون در مجلس، زمینه برای ارتباط نزدیک نمایندگان با بخش دولتی، بیان مسائل و مشکلات استان‌های زیتون‌خیز کشور در مجلس شورای اسلامی و تغییر نقشه راه زیتون فراهم می‌شود.

به گفته او برندسازی نیز از جمله اقدامات اساسی و پایه‌ای برای حمایت از تولید داخلی است که باید در دستور کار فراکسیون قرار بگیرد.

موضوعات :
در همین رابطه