رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حضور مرکز ملی آب اتاق ایران در انتخابات هیات مدیره مجمع شورای جهانی آب

هشتمین مجمع شورای جهانی آب از 30 نوامبر تا یک دسامبر در فرانسه برگزار شد و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران به‌عنوان نماینده کشور در این رویداد بین‌المللی حضور پیدا کرد.

18 آذر 1397
کد خبر : 16674
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران و گروه ملی یونسکو-ایران به عنوان نمایندگان کشور در انتخابات هیات مدیره مجمع شورای جهانی آب که همزمان با هشتمین مجمع شورای جهانی آب طی نهم و دهم آذرماه (30 نوامبر تا یک دسامبر) در فرانسه برگزار شد شرکت کردند. 

مجمع عمومی شورای جهانی آب حداقل هر 3 سال یک‌بار به‌صورت عادی یا فوق‌العاده باهدف انتخاب اعضای مدیره تشکیل می‌شود و شهر مارسی میزبان دائمی برگزاری جلسات شورای جهانی آب است. حضور کشورهای آسیایی در فهرست انتخابات هیات مدیره شورای جهانی آب، یکی از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت در هشتمین مجمع جهانی آب در مقایسه با دوره‌های قبل بود.

شورای جهانی آب در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد. محل دبیرخانه مرکزی این شورا در شهر مارسی کشور فرانسه مستقر بوده و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شخصیت حقوقی از زیر مجموعه‌های سازمان ملل، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، بخش‌­های دولتی، وزارت­خانه‌ها، مؤسسات علمی و … عضو این شورا هستند. مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری-تهران (تحت پوشش یونسکو) تنها نهاد دولتی عضو شورای جهانی آب از ایران است.

این اجلاس از سال ۱۹۹۷ هر ۳ سال یکبار به عنوان بزرگترین رویداد آبی در سطح بین الملل، با هدف بسیج نمودن خلاقیت،‌ نوآوری، ارایه طرح‌های ابتکاری، دانش و اطلاعات جدید در حوزه آب برگزار می‌شود. تاکنون هفت اجلاس از سال ۱۹۹۷ به ترتیب در کشورهای مراکش (۱۹۹۷)، هلند (۲۰۰۰)، ژاپن (۲۰۰۳)، مکزیک (۲۰۰۶)، ترکیه (۲۰۰۹)، فرانسه (۲۰۱۲) و کره جنوبی (۲۰۱۵) برگزار شده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از سال 2016 به عضویت شورای جهانی آب درآمده و از طریق مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با این شورا در ارتباط است.

این مرکز همچنین در هشتمین اجلاس جهانی آب که در 18 تا 23 مارس 2018 برابر با ۲۷ اسفندماه جاری تا ۳ فروردین ۹۷ در برزیل با شعار «آب برای همه» برگزار شده بود، مشارکت داشت.

در همین رابطه