رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق قم در نشست با سفیر آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی می تواند یکی از مقاصد صادراتی ایران باشد

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم می‌گوید، کشور آفریقای جنوبی که یکی از بزرگترین اقتصادهای قاره آفریقا را دارد، بواسطه پتانسیل بسیار بالا می تواند به عنوان یکی از مقاصد صادراتی ایران در آینده به شمار آید.

20 آذر 1397
کد خبر : 16682
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترکی با حضور سفیر کشور آفریقا جنوبی و هیئت همراه وی و اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم در سالن جلسات این اتاق برگزار شد و سفیر آفریقا جنوبی در ایران و هیئت همراهش از چندین واحد صنعتی استان و از بازار تیمچه قم و چندین واحد فعال فرش بازدید کرد و با فرش دستباف استان قم آشنا شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در این نشست گفت: کشور آفریقا جنوبی که یکی از بزرگترین اقتصادهای قاره آفریقا را دارد، بواسطه پتانسیلی بسیار بالا می تواند به عنوان یکی از مقاصد صادراتی ایران در آینده به شمار آید.

ابوالفضل خاکی بیان کرد: آمادگی کامل برای ارسال کالاهای با کیفیت به آفریقا جنوبی را داریم. باید به شناخت خوبی از بازارهای یکدیگر برسیم، آشنایی و کشف نیازها و ظرفیت های یکدیگر، می تواند تعاملات بهتری را رقم بزند.

دو کشور ایران و آفریقا جنوبی در حال توسعه هستند

سفیر کشور آفریقا جنوبی در این نشست گفت: مواد شیمیایی و پتروشیمی، ماشین آلات، تجهیزات علمی و مواد غذایی از جمله اقلام وارداتی ما است و کشورهای چین، آلمان، ژاپن و هند در لیست عمده شرکای وارداتی ما به حساب می آیند.

کومالوبا بیان اینکه هردو کشور ایران و آفریقا جنوبی در حال توسعه هستند، افزود: آنچه که ما امروز در بازدید از واحدهای صنعتی و همچنین فرش استان قم دریافتیم، برای ما از توانمندی ها و هنر استان قم و قابلیت های آن پرده برداشت.

 وی بیان کرد: ارتباط تجاری استان قم با استان های کشور آفریقا جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش قم بی همتا و بسیار زیبا است. مردم آفریقای جنوبی عاشق فرش خوب هستند و ما در کشور خود فرش ایران را با نام فرش پارسی که از محبوبیت بالایی برخوردار است می شناسیم.

در ادامه ابوالفضل رجبیان، نایب رئیس اتاق قم و رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم نیز در خصوص فرش دستباف اشاره کرد: شهرت و آوازه فرش قم در اقصی نقاط دنیا پیچیده است، از خاور دور گرفته تا غرب اروپا و از آمریکای شمالی تا آمریکای جنوبی.

پس از این نشست هیئت آفریقایی از بازار بزرگ تیمچه قم که از مهمترین آثار باستانی استان به شمار می رود و بزرگترین سقف ضربی ایران را دارد، دیدن کردند و تاحدود زیادی با بافت استان قم و سابقه تاریخی و فرهنگ آن آشنا شدند.

موضوعات :
در همین رابطه