رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق ایران در مراسم تجلیل از اعتماد گستران عرصه اقتصاد همدان

هیچ کشوری بدون رشد یخش‌خصوصی، توسعه پیدا نمی‌کند

در مراسم هشتاد و هفت سالگی اتاق همدان از علاءالدین میرمحمد صادقی چهره ماندگار اتاق ایران، اکبر اعتماد، پدر فن آوری‌های هسته‌ای کشور و بنیانگذار دانشگاه بوعلی سینای همدان و احمد خرم، استاندار پیشین همدان تجلیل شد.

24 آذر 1397
کد خبر : 16764
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آیین هشتاد و هفت سالگی اتاق همدان و نخستین مراسم تجلیل از پیشکسوتان و اعتماد گستران عرصه اقتصاد و تجارت همدان در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد و به ده چهره شاخص برگزیدگان، فعالان و معتمدان حوزه اقتصاد، تجارت، بازرگانی، کشاورزی و تولید "نشان اعتماد" اعطا شده است.

در این مراسم از علاءالدین میرمحمد صادقی چهره ماندگار اتاق ایران و حامی بخش خصوصی، اکبر اعتماد، پدر فن آوری‌های هسته‌ای کشور و بنیانگذار دانشگاه بوعلی سینای همدان و احمد خرم، استاندار پیشین همدان در راستای تلاش برای ریل گذاری توسعه همدان تجلیل شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق تهران در این مراسم گفت: رشد و توسعه بخش خصوصی نقش موثری در پیشرفت یک کشور دارد تا جایی که ما هیچ کشوری را نمی‌بینیم که بدون رشد بخش خصوصی، توسعه پیدا کند.

مسعود خوانساری تصریح کرد: کشورهایی مانند کره، مالزی و ترکیه توسعه اقتصادی کشورشان را مدیون رشد بخش خصوصی هستند. اولین اتاق یا انجمن وکلای تجار از 135سال گذشته در کشور تشکیل شده و در آن توجه زیادی به تجار به عنوان نقش تاثیرگذار در اقتصاد جامعه، شده است.

خوانساری اظهار داشت: بیش از 50 عنصر معدنی در کشور داریم و در زمینه ذخایر گازی و نفتی جزء پنج کشور نخست دنیا هستیم. از طرفی هم جوان‌های مستعد و کارآفرینی در کشور وجود دارد اما باز هم شاهد بیکاری قشر کثیری از جوانان هستیم. با وجود این پتانسیل‌ها نباید هیچگونه بیکاری وجود داشته باشد، برای حل این مشکل، دولت باید بخش خصوصی را گسترش دهد.

رئیس اتاق تهران ابراز کرد:  از وقتی درآمدهای کشور از راه فروش نفت حاصل شد بخش خصوصی نیز به حاشیه رفت. کشور ما هنوز نتوانسته به شکل صحیح از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

خوانساری گفت: در سنوات قبل بسیاری از معاملات بر اساس اعتماد متقابل بین خریدار و فروشنده انجام می گرفت اما متاسفانه این روزها بدعهدی‌هایی شکل می‌گیرد و رابطه بخش خصوصی و دولت آنگونه که باید شکل نمی‌گیرد.

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان نیز در این مراسم به پیشینه دیرین و درخشان اتاق همدان اشاره و یاد و خاطره شادروان ابوالقاسم اعتماد، نخستین رئیس اتاق همدان را گرامی‌داشتند.

در ادامه این مراسم استاندار همدان تاکید کرد: تجلیل از فعالان و پیشکسوتان اقتصادی، تجلیل از کرامت انسانی است چرا که اینان در خط مقدم مبارزه و جهاد اقتصادی با دشمن هستند.
شاهرخی افزود: دولت ضمن داشتن دغدغه تامین معیشت مردم با همه توان از تولید و فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار حمایت می‌کند. اتاق همدان بسیار فعال بوده و در رویداد 2018 نیز نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کرده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه