رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق سنندج در نشست مشترک اقتصادی کردستان ایران و فعالان اقتصادی سلیمانیه

ضرورت تنظیم سیاست‌های اقتصادی بلندمدت

سیدکمال حسینی، رئیس اتاق سنندج می گوید، الگوهای موفق در عرصه بین الملل توجه ویژه ای به اقتصاد و بهره گیری از دیپلماسی سیاسی در جهت توسعه اقتصادی را در دستور کار قرار داده است بنابراین تنظیم سیاستهای اقتصادی بلندمدت ضروری است.

26 آذر 1397
کد خبر : 16781
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در نشست مشترک اقتصادی میان کردستان ایران و فعالان اقتصادی سلیمانیه عنوان کرد: الگوهای موفق در عرصه بین‌الملل توجه ویژه‌ای به اقتصاد و بهره‌گیری از دیپلماسی سیاسی در جهت توسعه اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

سید کمال حسینی افزود: در این راستا اعتماد به بخش خصوصی موجبات عملیاتی کردن این تفکر را فراهم کرده است. بنابراین تنظیم سیاست‌های اقتصادی بلندمدت برنامه راهبردی جامعه که با تغییر دولت ها و سلیقه ها دچار اخلال نشود، ضروری است.

حسینی اضافه کرد: توجه به پیوند هم‌افزایی میان اقتصاد و روابط بین‌الملل به عنوان یکی از اصول پذیرفته شده در پروسه توسعه اقتصادی جهان امروز مورد تاکید است. دولت‌ها باید بر مبنای این اصل تعامل سازنده با یکدیگر را در عین پایبندی به ارزشها در دستور کار داشته باشند.

وی با تاکید بر توانمندسازی بخش خصوصی افزود: نقش و جایگاه بخش خصوصی در توسعه و ثبات اقتصادی کشورها انکار ناشدنی است. از این رو ضروری است تصمیم‌سازان در تمامی مراحل تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات، بخش خصوصی و اتاق‌ها را سهیم کرده تا این بخش فرصت لازم برای نقش‌آفرینی بیشتر و بهتر در اقتصاد پیدا کند.

رئیس اتاق سنندج با اشاره به مشکلات مرتبط با تصمیم گیری های بالادستی معابر مرزی و امور گمرکی عنوان کرد: مهمتر از هر موضوعی اهمیت دادن به اجرای توافقنامه‌های فی ما بین و پیامد جلساتی همچون جلسه امروز است.

وی تصریح کرد مسکوت ماندن مصوبه دولت و توافقات فی مابین در رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و عدم همراهی دولت مرکزی عراق در عملیاتی نمودن و به رسمیت شناختن این مرز یک بار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود.

حسینی خاطرنشان کرد: از سرگیری فعالیت مرز سیف سقز از سوی دولت اقلیم کردستان عراق و استقرار امکانات و دسترسی جاده منتهی به مرز مذکور، از خواسته های  فعالان اقتصادی است.

موضوعات :
در همین رابطه