رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم اداری مانده‌اند

سید محمدرضا سید نبوی، رئیس اتاق شهرکرد می‌گوید طرح‌های استان چهارمحال و بختیاری بارها در جلسات مطرح شده، اما مشکلات این طرح‌ها همچنان پابرجاست و سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم اداری معطل ماند‌ه‌اند.

29 آذر 1397
کد خبر : 16843
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نماینده مردم اردل، فارسان و کیار در مجلس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران بخش خصوصی در محل اتاق شهرکرد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در این نشست به بررسی مسائل مربوط به استان پرداخت و گفت: در این جلسه مشکلات طرح‌های گردشگری استان مطرح شده جلسه قبل شورا و جهت حل مشکلات سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید محمدرضا سید نبوی افزود: موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته این شورا بررسی پنج طرح مهم گردشگری بود که این طرح‌ها بارها در جلسات متعدد مطرح، اما مشکلات سرمایه‌گذاران این طرح‌ها همچنان در پیچ‌وخم اداری معطل مانده است.

سید نبوی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مطروحه از سوی سرمایه‌گذاران این طرح‌ها، مشکل تأمین آب است. درصورتی‌که این سرمایه‌گذاران در سال‌های قبل مجوز برداشت آب را داشته‌اند، اما با تصویب قوانین جدید در راستای ممنوعیت واگذاری آب از حوزه زاینده‌رود، مشکلات این سرمایه‌گذاران همچنان پابرجاست.

بودجه استان برای ایجاد اشتغال و تولید ناکافی است

در ادامه استاندار چهارمحال و بختیاری بودجه استان را برای ایجاد اشتغال و تولید ناکافی دانست و گفت: دولت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال و تولید داخلی را در دستور کار خود قرار داده است و از بخش خصوصی هم برای سرمایه‌گذاری در این استان دعوت می‌کنیم.

اقبال عباسی افزود: رفع مشکلات اشتغال و تولید در عرصه‌های مختلف با بودجه دولتی غیرممکن است و ضرورت مشارکت بخش خصوصی در این زمینه انکارناپذیر است. زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا در این استان فراهم شده است.

عباسی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی و روانی علیه ایران است، افزود: شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی به‌عنوان اتاق فکر و مهم‌ترین جایگاه برای مقابله با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان، نقش مهمی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: این استان باید برای پیشبرد مصوبات شورای گفت‌وگو از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی استفاده کند و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های اشتغال‌زایی نیز باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب بن- بروجن مصوبه دو دولت است و در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.

وی اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری برای توسعه و برداشتن موانع سد راه سرمایه‌گذاران ضروری است و ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری استان باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری معرفی شوند.

 بیکاری در استان از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رود

در ادامه نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: توانمندی‌های بسیاری در بخش‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

علی کاظمی با بیان اینکه بیکاری در استان از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رود، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری ضروری است و باید توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در این استان در اولویت‌های دستگاه مربوط قرار گیرد.

کاظمی افزود: طرح‌های استان بارها در جلسات متعدد مطرح شده، اما متأسفانه مشکلات این طرح‌ها همچنان پابرجاست و بنا به دلایلی معطل مانده‌اند. اگر می‌خواهیم طرح جامع گردشگری در استان اجرایی و از این طریق اشتغال‌زایی ایجاد شود، مستلزم حل شدن مسائل مختلف از جمله تأمین آب طرح است.

وی در رابطه با عدم‌حمایت کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ استان به‌عنوان اسپانسر تیم‌های ورزشی، افزود: در سال‌های قبل تعدادی از واحدهای تولیدی به‌عنوان اسپانسر از تیم‌های ورزشی استان حمایت کردند، اما متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان از این موضوع حمایت نکرد که نیاز است شرایط برای حمایت مالی این صنایع از تیم‌های ورزشی فراهم شود.

کاظمی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم اعتماد تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را جلب کنیم تا بتوانیم در استان موفقیت‌های خوبی رقم بزنیم.

در ادامه این جلسه مشکلات مربوط به صادرکنندگان نیز مطرح شد و کارخانه‌هایی مانند سیمان و ورق خودرو و برفاب مشکلاتی از جمله گمرک و حمل‌ونقل بار را عنوان کردند. همچنین چالش‌های طرح‌های در دست اجرای استان که توسط بخش خصوصی در حال اجراست، بررسی و برای رفع آنها تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی شد.

موضوعات :
در همین رابطه