رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفت‌وگو اعلام کرد

معرفی ظرفیت‌های کرمانشاه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه می‌گوید: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، ویترینی است که می‌تواند ظرفیت‌های کرمانشاه را در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار دهد و باید هرچه بهتر برگزار شود.

15 دی 1397
کد خبر : 17073
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار کرمانشاه در سی و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه که قرار است 17 دی در تهران برگزار شود، ویترینی است که زیبایی‌ها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و ثروت‌های کرمانشاه را در معرض دید همه، خصوصاً سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

هوشنگ بازوند از این همایش به‌عنوان نقطه عطفی برای توسعه پایدار کرمانشاه یاد کرد و افزود: هرچه این همایش را بهتر برگزار کنیم، سود و فایده آن برای استان بیشتر است. باید از آن برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان استفاده کنیم.

بازوند خاطرنشان کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات در کرمانشاه وجود دارد و باید در این زمینه‌ها به سرمایه‌گذاران خوراک بدهیم.

او خواستار پای‌کار آمدن دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف و تهیه تفاهم‌نامه از سوی آنها برای امضاء با سرمایه‌گذاران شد و افزود: اگر 20 تا 30 درصد این تفاهم‌نامه‌ها نیز تبدیل به قرارداد شود برای استان فرصت خوبی است.

استاندار کرمانشاه از حضور شخصیت‌های مهم و برجسته کشور مانند رئیس یکی از قوای سه‌گانه، رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر نفت و حضور وزیر کشور در این همایش خبر داد و گفت: حضور این افراد که در کمتر همایش استانی مشابه آن دیده شده، بیانگر اهمیتی است که مسئولین کشوری برای استان کرمانشاه قائل هستند.

بازوند با بیان اینکه باید تبلیغات محیطی برای این همایش در شهر تهران بیشتر شود، خواستار برپایی بنرهایی در معابر اصلی شهر تهران برای معرفی این همایش شد و گفت: باید صداوسیما نیز همکاری لازم را برای پوشش زنده این مراسم و یا حداقل پوشش رادیویی آن را داشته باشد.

بازوند از اعلام آمادگی بانک ملل برای اجرای پروژه تله‌کابین کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: باید این پروژه را نیز با تولیت شهرداری در لیست طرح‌هایی که قرار است در همایش انعقاد قرارداد شود، بگنجانیم.

همچنین این بانک برای احداث مجتمع خدمات رفاهی بین کرمانشاه و بیستون هم اعلام آمادگی کرد.

در ادامه کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از فراهم شدن همه امکانات و زیرساخت‌ها برای برپایی این همایش خبر داد و گفت: بیش از 560 نفر برای حضور در این همایش دعوت شدند.

علی محمدی، مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه نیز گفت: در این همایش چهار پروژه که دو مورد آن در بخش کشاورزی، یک مورد در بخش صنعت و یک مورد در حوزه درمانی است انعقاد قرارداد خواهد شد.

این همایش به‌طور کامل با هزینه بخش خصوصی اجرا شده و هیچ اعتبار دولتی برای برپایی این همایش هزینه نشده است.

در همین رابطه