رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

استاندار یزد در سی‌ویکمین نشست شورای گفت‌وگو

حکمرانی خوب، دستور کار دوره جدید استانداری یزد است

محمدعلی طالبی، استاندار یزد می‌گوید: مهمترین دستور کار این دوره، بحث حکمرانی خوب است که کلیدواژه آن‌هم تعامل مطلوب دولت، بخش خصوصی و مردم خواهد بود.

15 دی 1397
کد خبر : 17086
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار جدید یزد در نخستین روز کاری خود در سی و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در اتاق یزد گفت: مهمترین دستور کار در این دوره موضوع حکمرانی خوب است که کلیدواژه آن‌هم تعامل مطلوب دولت، بخش خصوصی و مردم خواهد بود. این شورا تجسم عینی حکمرانی خوب در استان و کشور است.
محمدعلی طالبی با تبیین نقش ویژه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در توسعه منطقه اظهار داشت: کارآمدی و نقش‌آفرینی این شورا به‌خصوص با حضور فعالان شناخته‌شده در رفع مشکلات، قابل قدردانی است و مباحث آن با حضور معاون اقتصادی استانداری پیگیری خواهد شد.
استاندار یزد گفت: یکی از برنامه‌های خوب دولت تدبیر و امید ادامه اجرای سامانه کاداستر (حد نگار) و شفافیت آن است. در این روش نقایصی وجود دارد که باید رفع شود.
طالبی با تأکید بر لزوم داشتن راهبرد اساسی در بهره‌برداری از منابع و معادن استان هم اظهار داشت: ما مسئولیت چندانی برای بهره‌برداری از همه معادن نداریم. باید برای آیندگان نیز حق‌وحقوقی قائل شویم.همچنین حفظ منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه استان برای نسل‌های آینده نیز باید با مدیریت مناسب مورد توجه باشد.

وی با تجلیل از حضور معاون اقتصادی استانداری یزد، تداوم حضورش را در این مسئولیت خواستار و یادآور شد: تداوم فعالیت آقای علی زینی‌وند با توجه به اعتماد بخش اقتصادی و صنعت و معدن، برای استان ضروری است.

درادامه محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد هم با اشاره به سوابق استاندار جدید، انتخاب وی را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت این شورا به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی برای توسعه استان استفاده شود.

قلب معادن ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد نیز گفت: این استان از لحاظ تنوع و ذخیره به ترتیب نخستین و دومین منطقه معدنی ایران است، باید در مباحث کارشناسی در این حوزه الگو باشد.

علی زینی‍‌وند اظهار داشت: دولت تلاش‌های خوبی در پهنه‌بندی معادن انجام داد که شفاف‌سازی از دستاوردهای آن است. در گذشته عده‌ای به دلیل نبود این سامانه، معادن زیادی را در کشور به نام خود کردندکه با پهنه‌بندی، این مشکل رفع خواهد شد و در ادامه نقایص آن نیز رفع می‌شود.
زینی‌وند تأکید کرد: با وجود اهمیت بالای بخش معدن، نباید گردشگری رقیب آن تلقی شود، بلکه در کنار آن دیده شود، چون گردشگری از نقاط طلایی استان است.
وی با اشاره به جایگاه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی یادآور شد: سال 98، سالی سخت‌تر از 97 خواهد بود و شورا به عنوان یک گروه مشورتی و نماینده بخش‌خصوصی می‌تواند بازویی مهم و کمکی برای عبور از سختی‌ها باشد.
در این نشست درباره پهنه‌بندی معادن، قیمت‌گذاری معادن شن و ماسه و انواع برداشت‌ها از آن بحث و تبادل نظر شد و مسئولان دستگاه‌های دولتی، با حضور چند معدنکار در مورد آن توضیح دادند.

موضوعات :
در همین رابطه