رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با هدف تقویت روابط فعالان بخش خصوصی ایران و هند

اتاق ایران و کنفدراسیون صنعت هند تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کنفدراسیون صنایع هند به‌منظور تقویت روابط اقتصادی و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

18 دی 1397
کد خبر : 17135
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کنفدراسیون صنایع هند به‌منظور تقویت روابط اقتصادی و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌موجب این تفاهم‌نامه میان محمدرضا کرباسی معاون بین الملل اتاق ایران و تارون ساوهنی عضو شورای بین المللی کنفدراسیون صنعت هند امضا شد، دو طرف متعهد شدند زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی دو کشور را تسهیل کنند.

مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

  • طرفین موافقت می‌کنند تا کلیه اطلاعات مرتبط با بخش‌های اقتصادی و صنعتی ایران و هند، به‌ویژه بخش‌های صنعتی دو کشور را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند.
  • طرفین به‌منظور گسترش و تسهیل روابط متقابل تجاری موافقت می‌کنند تا تجارب حرفه‌ای مرتبط با بخش‌های خدماتی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
  • طرفین موافقت می‌کنند تا سرمایه‌گذاری به‌خصوص سرمایه‌گذاری مشترک و تبادل هیات‌های تجاری را فعالانه در دستور کار خود قرار دهند.
  • طرفین موافقت می‌کنند تا از برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و رویدادهای تجاری توسط متخصصان دو کشور و همچنین ترویج این رویدادها حمایت کنند.
  • طرفین موافقت می‌کنند تا در قالب بنگاه‌های کوچک و متوسط با یکدیگر همکاری کنند.
  • طرفین موافقت می‌کنند تا زمینه‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های تجاری در  ایران و هند را فراهم کنند.

شناسایی و رفع موانع تجاری و به‌ویژه مشکلات بانکی، حمل‌ونقل، گمرک، مذاکره درباره توافق ترجیحی ایران و هند و سرمایه‌گذاری مشترک در بندر چابهار مهم‌ترین موضوعاتی است که در سفر وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران به دهلی‌نو و دیدار با مقام‌های اقتصادی این کشور ازجمله رئیس کنفدراسیون صنعت  هند (CII) و وزیر تجارت هند بررسی خواهد شد.

بیش از 30 تولیدکننده در حوزه دارو و مواد دارویی، تجهیزات پزشکی، سموم دفع آفات نباتی، لوازم و قطعات یدکی خودرو، لوازم الکترونیک، مواد پتروشیمی و شیمیایی، نساجی و صنایع وابسته، گردشگری سلامت و فناوری اطلاعات رئیس اتاق ایران را در این سفر همراهی می‌کنند و در حاشیه جلسات رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، فعالان بخش خصوصی به مذاکره با همتایان هندی خود خواهند پرداخت.

علاوه بر این، شرکت در نشست سالانه موسوم به «گفت‌وگوی رایسینا» که در بنیاد تحقیقاتی آبزرور هند برگزار می‌شود، یکی دیگر از برنامه های سفر وزیر امور خارجه کشور و رئیس پارلمان بخش خصوصی به هند است.

موضوعات :
در همین رابطه