رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق بندرعباس در دیدار با سفیر استرالیا

ضرورت گسترش روابط ایران و استرالیا بیش از هر زمانی احساس می‌شود

محمدامین صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس می گوید، یکی از اولویت های اتاق بندرعباس جذب سرمایه گذار و گسترش روابط تجاری با کشورهای توسعه یافته است. به همین دلیل تحکیم هر چه بیشتر روابط با استرالیا و توسعه مراودات تجاری با آن بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

23 دی 1397
کد خبر : 17177
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در دیدار با سفیر استرالیا که با حضور مسئولان ایدرو و ایزایکو برگزار شد، گفت: روابط اقتصادی ما با کشور استرالیا بسیار خوب است. اکنون تحکیم هر چه بیشتر این روابط و توسعه مراودات تجاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

محمدامین صباغی زاده اظهار داشت: استرالیا همواره برای ما یادآور خاطرات خوش در باب تحصیلات و گردشگری بوده است. مردم دو کشور به برقراری روابط بیشتر با یکدیگر بسیار علاقه مند بوده و ما و اتاق مشترک ایران و استرالیا می کوشیم تا بتوانیم به این مهم دست یابیم.

صباغی زاده بیان داشت: اتاق بندرعباس کماکان و چون همیشه دست سرمایه گذاران خارجی را به گرمی می فشارد و نهایت همکاری را با سرمایه گذاران خارجی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها، جذب سرمایه گذار و گسترش روابط تجاری با کشورهای توسعه یافته است، بیان داشت: اتاق بندرعباس تاکنون پذیرای سفیران زیادی از کشورهای توسعه یافته بوده است، به همین واسطه توانسته ایم تسهیلات و امتیازات بسیار خوبی برای تجار داخلی به ویژه در بخش روادید کسب کنیم.

رئیس اتاق بندرعباس تاکید کرد: بدون شک به استان هرمزگان به واسطه ظرفیت هایش، به ویژه در بخش حمل و نقل باید به صورت ویژه نگاه شود. امیدوارم سفیر استرالیا طی بازدیدی که از ظرفیت های بندری و گردشگری هرمزگان داشته اند با تحکیم هر چه بیشتر روابط به کشورشان بازگردند.

شناخت ظرفیت های ایران در دستور برنامه های استرالیا قرار گرفته است

سفیر استرالیا در حاشیه دیدار خود با رئیس اتاق بندرعباس گفت: پیشنهاد ما برای تحکیم و گسترش روابط اقتصادی بین ایران و استرالیا برگزاری یک همایش سه جانبه در هرمزگان است که اتاق بازرگانی نیز می تواند یکی از متولیان برگزاری این همایش مهم و کلیدی باشد.

دیوید یان بیگز اظهار داشت: وجود سه هزار دانشجو و صد هزار نفر جامعه ایرانی در استرالیا، نقطه قوت روابط ایران و استرالیاست. ما در تلاش هستیم روابط تجاری با ایران را گسترش دهیم، از این رو شناخت ظرفیت های این کشور در دستور برنامه هایمان قرار گرفته است.

وی هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت‌های بازرگانی، کشتی‌سازی و مناطق آزاد اعلام کرد و گفت: این منطقه از ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می‌تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

بیگز افزود: بسیاری از شرکت های استرالیایی که در زمینه صادرات گوشت فعالند، علاقه مند به ادامه همکاری با ایران هستند. در حال حاضر صادرات گوشت از طریق هوایی صورت می گیرد که بسیار هزینه بر است و ترجیح می دهیم صادراتمان را از طریق دریا انجام دهیم. همچنین پرورش ماهی نیز در هرمزگان در مرحله بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد و با توجه به توانمندی‌های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می‌شود.

در همین رابطه