رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

صادرات، اولویت نخست دولت در سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: صادرات، پیشران برنامه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و تقویت آن جزو اولویت‌های دولت در سال آینده قرار گرفته است.

22 دی 1397
کد خبر : 17179
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: صادرات، پیشران برنامه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و تقویت آن جزو اولویت‌های دولت در سال آینده قرار گرفته است.

عکس: ایرنا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات پیشران برنامه‌های اقتصادی کشور در سال آینده به شمار می‌رود و ازاین‌رو دولت تقویت صادرات را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

رضا رحمانی از تدوین برنامه‌های متنوع برای تحقق این هدف توسط دولت خبر داد و تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار است دولت منابع مختلفی که در اختیار دارد را به این امر اختصاص دهد تا سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل‌دار تأمین شود.

رحمانی، افزایش تولید، اشتغال، فروش و صادرات را به‌عنوان شعار و هدف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید برشمرد و گفت: اگر تولید حفظ شود، اشتغال حفظ خواهد شد و این مهم با تقویت فروش و صادرات محقق می‌شود.

به گفته او، تحریک طرف تقاضا یکی از مهم‌ترین نیازهاست که آن‌هم با افزایش صادرات ممکن خواهد شد.

این عضو هیات دولت یادآور شد: اکنون هدف حفظ وضع موجود تولید مهم‌ترین گامی است که باید برای آن تلاش کرد و هر دستگاه، فرد و نهادی باید به تحقق این امر کمک کند.

رحمانی تأکید کرد: همه باید یکدل و یک‌صدا برای حفظ وضع موجود تولید تلاش کنند و راهکار آن است که مردم پای‌کار باشند و بخش خصوصی فعال‌تر شود.

او تأکید کرد: فعال شدن بخش خصوصی و مردم در این زمینه همه مشکلات را حل خواهد کرد، زیرا به تجربه ثابت شده هر جا مردم وارد شده‌اند مشکلات برطرف شده است.

حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش‌های راهبردی، جذب سرمایه خارجی برای حمایت از تولید ملی و ساماندهی واردات و صادرات از بندهای اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

در همین رابطه