رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق بجنورد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی

بخش خصوصی توسعه و آبادانی کشور را فراهم می‌کند

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد می گوید، با وجود نبود زیرساخت های لازم در استان از جمله نبود راه آهن، راه دریایی و بنادر و فرودگاه مناسب، تمام تلاش اتاق و اعضای دبیرخانه شورای گفت وگو، حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران است.

23 دی 1397
کد خبر : 17205
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان با قدردانی از حمایت‌های استاندار از بخش خصوصی و توجه ویژه به پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: اهمیت بخش خصوصی بر کسی پوشیده نیست چراکه بخش خصوصی توسعه و آبادانی کشور را فراهم می کند.

محمد صمدی به کسب رتبه پنجم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در بین اتاق‌های سراسر کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود نبود زیرساخت های لازم در استان از جمله نبود راه آهن، راه دریایی و بنادر و فرودگاه مناسب، تمام تلاش اتاق و اعضای دبیرخانه شورای گفت وگو، حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران استان به منظور فراهم سازی استانی رو به رشد است.

وظیفه دولت، ایجاد محیط امن برای بخش خصوصی است

در ادامه استاندار خراسان شمالی از تلاش های دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بجنورد در راستای فراهم سازی رونق تولید و رفع مشکلات بین بخش خصوصی و دولتی قدردانی کرد وگفت: اهمیت بخش خصوصی بر هیچ کس پوشیده نیست. هیچ جای دنیا را در طول تاریخ، دولت آباد نکرده بلکه بخش خصوصی آباده کرده است.

محمد علی شجاعی افزود: دولت مدیریتش نظارت و فراهم سازی زیرساخت ها و ایجاد محیط امن برای بخش خصوصی است تا بخش خصوصی بتواند سرمایه گذاری کند.

شجاعی اظهار داشت: در این چند سال اگر شعارهای دولت در راستای اشتغالزایی و فرمایشات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی محقق شده، بخش خصوصی فراهم کرده نه بخش دولتی.

وی به پیگیری مصوبات جلسات شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی استان از ابتدای سال 97 تاکنون  پرداخت و گفت: متاسفانه برخی مصوبات اهم از ملی و استانی تاکنون اجرا نشده و این نشان می دهد انسجام بین بخش خصوصی و دولتی در استان مدنظر نبوده است.

شجاعی افزود: تقاضا داریم در این جلسات تمام مسائل با حضور بخش دولتی بررسی شود و بخش خصوصی به عنوان پیشنهاد دهنده در کمیته های زیر مجموعه جلسات شورا به بررسی کارشناسی بپردازند و به عنوان دستور کار در این جلسات بیان کنند.

وی با بیان این که  شان هر جلسه به اجرایی شدن مصوبات آن است نه به تعداد مصوبات و جلسات آن، گفت: امیدواریم با همکاری خوب بخش خصوصی و دولتی استان بتوانیم در جلسات شورا، خروجی عملیاتی برای تولید ثروت در استان فراهم آوریم.

رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار پای کار آمدن همه  افراد عضو اتاق بازرگانی شد و بیان کرد: همه ما وظیفه داریم در استان تمام شرایط لازم را برای توسعه و رشد بخش خصوصی در تمام بخش ها ایجاد کنیم.

وی از برگزاری نشستی با تمام اعضای اتاق بجنورد در آینده نزدیک در محل استانداری خبر داد و افزود: این نشست به منظور تبادل نظر، بیان مشکلات و ارائه راهکارها برگزار خواهد شد.

شجاعی با بیان این که وظیفه ما پیگیری مشکلات صنفی تمام اتحادیه ها است، گفت: از اتحادیه های اتاق اصناف استان تقاضا داریم خواسته های خود را از مسیر منطقی پیگیری و ازتحصن واعتراض در خیابان ها خودداری کنند.

آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت و کمک به بخش خصوصی و دولتی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه از آمادگی دستگاه قضایی در راستای حمایت و کمک به بخش خصوصی و دولتی در استان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی ظرفیتی است در اختیار بخش خصوصی و دولتی و خود را مکلف می داند در حمایت از این دو بخش همکاری و حمایت لازم را داشته باشد.

جعفری موضوع فرار مالیاتی را یکی از بحث های مهم و قابل پیگیری دستگاه قضایی اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل حجم گسترده فرار های  مالیاتی، دستگاه قضایی به عنوان جرم این مهم را پیگیری می کند.

موضوعات :
در همین رابطه