رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

شهلا عموری در صبحانه کاری اتاق اهواز مطرح کرد

بخش خصوصی انتظار تعامل سازنده از دولت دارد

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز می گوید، در بررسی مسائل و مشکلات انجمن صنفی کارخانجات آرد و انجمن شرکت‌های عمرانی استان خوزستان در تعامل با تأمین اجتماعی و جهاد کشاورزی انتظار داریم همکاری و تعامل مثبت و سازنده انجام پذیرد.

25 دی 1397
کد خبر : 17227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دومین صبحانه کاری اتاق اهواز با حضور استاندار خوزستان، قائم مقام معاونت امور اقتصادی استانداری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در این نشست گفت: در این جلسه قرار است دو دستور کار، نخست بررسی مسائل و مشکلات انجمن صنفی کارخانجات آرد استان و دیگری بررسی مسائل و مشکلات انجمن شرکت های عمرانی استان مورد بررسی قرار گیرد.

شهلا عموری افزود: توقع نداریم در بررسی مسائل و مشکلات انجمن صنفی کارخانجات آرد و انجمن شرکت‌های عمرانی استان در تعامل با تأمین اجتماعی و جهاد کشاورزی کار غیرقانونی صورت گیرد، بلکه انتظار داریم همکاری و تعامل مثبت و سازنده انجام پذیرد.

عموری با اشاره به تلاش‌های روسای انجمن‌های بخش خصوصی برای ارائه و پیگیری مطالبات اعضای انجمن تأکید کرد: فعالیت روسای انجمن‌ها در راستای پیگیری و حمایت از منافع اعضای آنهاست که جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین از اهتمام استاندار خوزستان به مطالبات بخش خصوصی تشکر می کنیم.

نگهداری گندم در مراکز روباز متوقف شود

استاندار خوزستان در این نشست گفت: از آنجائی که ارتقاء سطح سلامت مردم در تولید محصولات کشاورزی مورد اهمیت است، نگهداری گندم در مراکز روباز باید متوقف شود، زیرا آثار دراز مدت نگهداری گندم در مراکز روباز بر روی سلامتی مردم تأثیر می‌گذارد و نگران کننده است.

غلامرضا شریعتی با اشاره به ارتباط نزدیک مدیران دولتی با بخش خصوصی اظهار داشت: این امر باعث شده، مشکلات  بخش خصوصی سریعتر دیده شود.

شریعتی با اشاره به اهمیت کیفیت و قیمت نان گفت: از آنجائی که نان قوت روزانه مردم است، حساسیت ویژه ای دارد. داشتن سیلوهای مکانیزه در استان ضروری است و با این نقشه راهی که برای سیلوها طراحی شد، مجوزها قانونمند خواهد شد.

او خطاب به مدیران دولتی حاضر در این جلسه گفت: اجازه ندهید مراکز روباز خرید و فروش گندم فعالیت داشته باشند. وقتی توزیع و فراوانی سیلو در استان متناسب شود، زحمت‌ها هدر نخواهد رفت و مراکز روباز در صورت تقسیم درست سیلوها باید تعطیل شوند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به کارخانه‌ها اعزام شوند و افت گندم را بررسی کنند، همچنین پژوهشکده هایی باید کار مطالعاتی علمی انجام دهد و ایرادات مشخص شوند.

شریعتی در بررسی مشکلات بخش خصوصی در تأمین اجتماعی گفت: اجرای قوانین و مقررات موجب پیشرفت جوامع خواهد شد. انتظار داریم فعالان بخش خصوصی به مقررات تأمین اجتماعی تمکین و مسئولان تأمین اجتماعی نیز با این بخش تعامل کنند و تصمیمات تسهیل بخش دولت را در نظر بگیرند.

موضوعات :
در همین رابطه