رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

درنشستی با حضور عبدالله جاسبی و غلامحسین شافعی مطرح شد

مشارکت اتاق ایران در تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور

اعضای هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور که قرار است هفتمین دوره آن با مشارکت اتاق ایران برگزار شود طی نشستی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پیشنهاد دادند با امضای تفاهم‌نامه زمینه‌ای فراهم شود تا اتاق ایران به در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشد.

15 بهمن 1397
کد خبر : 17497
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

انجمن تلاش‌گران کیفیت که متولیان برگزاری جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور است طی نشستی با رئیس اتاق ایران پیشنهاد دادند که هفتمین دوره برگزاری این جشنواره با مشارکت اتاق ایران برگزار شود. این پیشنهاد با استقبال غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور مواجه شد.

در این جشنواره تلاش می‌شود پس از شناسایی فرهیختگان و کلیه افرادی که در هر حوزه‌ای توانسته‌اند، تأثیرگذار باشند در 4 سطح دریافت تندیس، مدال، نشان و لوح، تقدیر شوند.

احمد پورفلاح، عضو انجمن تلاش‌گران کیفیت و مشاور عالی رئیس اتاق ایران با تأکید بر تلاش‌های اعضای انجمن تلاش‌گران کیفیت در راستای بازتعریف مفهوم کیفیت و ایجاد رویکرد جدید نسبت به این موضوع در جامعه، گفت: در این راستا سعی کردیم اتاق ایران نیز توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ارتقای سطح کیفیت در این بخش‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: انجمن مذکور برای ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه برنامه‌ریزی کرده و قصد دارد الگوهایی را با همین هدف طراحی کند و در اختیار مسئولان قرار دهد.

عبدالله جاسبی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور در ادامه، مشکل اصلی کشور را نگاه دولتی و تلاش برای دولتی کردن همه بخش‌های کشور برشمرد و گفت: راه‌حل اساسی و منطقی برای رهایی از مشکلات اقتصادی امروز، کوچک شدن دولت است. بدون شک اگر به همین شیوه جلو برویم، تمام درآمدهای دولت باید صرف حقوق و دستمزد کارمندان دولت شود.

به اعتقاد وی، اتاق ایران می‌تواند در تشویق به خصوصی‌سازی واقعی و ارتقای جایگاه این بخش در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

جاسبی، رویکرد دولتی موجود در سطح تصمیم‌سازان کشور را بسیار آسیب‌زا دانست و ادامه داد: شاه‌کلید حل مشکلات امروز اقتصاد، تغییر این رویکرد و پایان دادن به نگاه‌های دولتی است.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست با بیان این مطلب که هرکجا به موضوع کیفیت اشاره می‌شود، همه نگاه‌ها به سمت انواع کالاها می‌رود، تصریح کرد: نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد و جای خالی آن را به خوبی احساس می‌کنیم، توجه به کیفیت در اخلاق، کردار و گفتار است. امیدوارم این مجموعه بتواند این خلأ مهم را برطرف کند.

وی تقدیر از نخبگان و فرهیختگان کشور تا زمانی که هستند و فعالیت می‌کنند را اقدامی شایسته و انگیزه‌بخش خواند و ادامه داد: می‌بینیم برخی از سازمان‌ها و حتی دانشگاه‌های کشور طی مراسمی اقدام به تجلیل برخی افراد پس از دریافت وجهی مشخص از آن‌ها می‌کنند. متأسفانه این دست اقدامات ناشایست همه‌گیر شده و هیچ نهاد نظارتی هم روی این موضوع تمرکز نکرده است.

شافعی در ادامه تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید روی مسئولیت‌های اجتماعی خود تمرکز جدی داشته باشند. این رویکرد می‌تواند حتی فعالیت‌های اقتصادی ما را هم سامان ببخشد.

به اعتقاد وی آنچه بیش از موضوعات اقتصادی، کشور را تهدید می‌کند، از بین رفتن ارزش‌های اخلاق اجتماعی در کشور است که متأسفانه هیچ‌کس هم به آن توجه نمی‌کند.

علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران نیز از تأسیس بنیاد فرهنگی تلاش به همت اتاق ایران خبر داد و گفت: این بنیاد که مجموعه‌ای مستقل و مردم‌نهاد است به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند. رویکرد این بنیاد نیز شناسایی و معرفی افرادی است که توانسته‌اند در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بزرگان و اندیشمندان کشور باید همواره سرلوحه کار و زندگی‌مان باشند.

موضوعات :
در همین رابطه