رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم تولیدکننده بخش کشاورزی در فصل پاییز از 70 درصد گذشت

مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۷۰.۲ درصد رشد کرده است. در این فصل گروه میوه‌ها بیشترین تورم را تجربه کرده و میزان تغییرات آن نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۲۱.۴ درصد بوده است.

24 بهمن 1397
کد خبر : 17591
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۷۰.۲ درصد رشد کرده است. در این فصل گروه میوه‌ها بیشترین تورم را تجربه کرده و میزان تغییرات آن نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۲۱.۴ درصد بوده است.

برداشت گندم از مزارع اهر در آذربایجان شرقی. عکس: تسنیم، مهدی دایلاری.

شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۴۲۶.۰ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) ۷۰.۲ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده این بخش در چهارفصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۴۱.۶ درصد افزایش یافته است.

شاخص زراعت و باغداری

شاخص «زراعت و باغداری» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۴۴۲.۱ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۵.۸ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ۴۷.۲ درصد افزایش است.

شاخص گروه «غلات» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۵۵.۰ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۳ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۸.۶ درصد افزایش است.

شاخص گروه «میوه‌ها و میوه‌های آجیلی» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۵۳۰.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۲۱.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۷۷.۵ درصد افزایش است.

شاخص گروه «سبزیجات» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۶۶.۳ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۱.۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۳۱.۶ درصد افزایش است.

شاخص گروه «مواد خام طبقه‌بندی نشده» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۵۱.۷ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۲.۰ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۷.۳ درصد افزایش است.

شاخص دامداری سنتی

شاخص «دامداری سنتی» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۹۱.۳ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۷.۸ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۹.۵ درصد افزایش است.

شاخص گروه «پرورش بز و بزغاله» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۹۲.۶ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۰.۲ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۳۸.۵ درصد افزایش است.

شاخص گروه «پرورش گاو و گوساله سنتی» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۸۵.۵ است که نسبت به فصل مشابه سال ۶۰.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۳۱.۰ درصد افزایش است.

شاخص گروه «گوسفند و بره» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۴۳۰.۱ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۵.۸ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۴۱.۰ درصد افزایش است.

شاخص گروه «سایر محصولات حیوانی» در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ برابر با ۳۶۲.۲ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۵.۹ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۱۵.۶ درصد افزایش است.

در همین رابطه