رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

معاون وزیر جهاد کشاورزی

طرح تجمیع کشاورزی راه کاهش هزینه های آبیاری نوین است

به اعتقاد معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی طرح تجمیع کشاورزی راهی برای صرفه جویی و کاهش هزینه های کشاورزی بویژه در بخش آبیاری نوین است.

26 بهمن 1397
کد خبر : 17609
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خشکسالی های اخیر کشور گفت: طرح تجمیع کشاورزی راهی برای صرفه جویی و کاهش هزینه های کشاورزی بویژه در بخش آبیاری نوین است.

 محمدعلی طهماسبی گفت: دولت و مجلس توجه ویژه ای به آبیاری نوین دارند از این رو برای تجمیع زمین های کشاورزی در زمینه آبیاری تحت فشار 85 درصد یارانه پرداخت می کند.
وی ادامه داد : یکپارچه سازی مزیت های بسیاری دارد از این رو کشاورزان باید به این سمت حرکت کنند تا شاهد کاهش هزینه ها بهره وری بیشتر باشند.
طهماسبی با بیان اینکه خشکسالی های اخیر سبب تنش‌های آبی در کشور شده است، اظهار داشت: این تنش‌ها منابع آبی ایران را تحت فشار قرار داده است از این رو در مصرف آب توجه بیشتری شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به بیماری های جاروئک و گرینیک در باغات اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی باید کشاورزان به مساله پیشگیری توجه ویژه ای داشته باشند زیرا که تاکنون درمانی برای از بین بردن این بیماری ها یافت نشده است.
وی تاکید کرد : باغداران با خرید نهال مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی و پیوند نزدن نهال آلوده از سرایت این بیماری در باغات مرکبات پیشگیری کنند.
طهماسبی بر استفاده باغداران از طرح سایبان در باغات تاکید کرد و گفت: با استفاده از این طرح تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی و از سوختگی و خشک شدن مرکبات جلوگیری می کند.
وی افزود: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می توانند اقدامات لازم را برای دریافت تسهیلات کم بهره بمنظور اجرای این طرح دریافت کنند.

در همین رابطه