رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

دولت از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن حمایت می‌کند

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: دولت برنامه‌هایی برای حمایت از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن دارد که برخی از آنها در بخش‌هایی از کشور آغاز شده است.

02 اسفند 1397
کد خبر : 17703
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که پس از ابلاغ در بخش‌هایی از کشور کلید خورده است.

محمد اسلامی در حاشیه سفر به استان مرکزی و بازدید از بزرگراه اراک - خرم‌آباد در جمع اصحاب رسانه افزود: حمایت از سازندگان و انبوه‌سازان می‌تواند جریان تولید مسکن در کشور را شتاب بخشد و رونق ساخت‌وساز را رقم بزند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از جاده اراک - خنداب نیز در جمع خبرنگاران گفت: آزادراه اراک - خرم‌آباد به طول 134 کیلومتر از طرح‌های مهمی است که بخش میانی آن باید تا پایان سال 98 زیر بار ترافیک قرار گیرد.

اسلامی اظهار داشت: این طرح دارای تسهیلات محلی، منطقه‌ای و ترانزیتی است و باید در مدت‌زمان سه سال اجرایی شود.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس توان خود حمایت لازم از بهسازی و آسفالت مسیر عبور و مرور را در دستور کار دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این وزارتخانه برای نقاط حادثه‌خیز نیز سه برنامه ایمن‌سازی، هوشمند سازی و سرمایه‌گذاری در جاده‌ها را در دستور کار خود قرار دارد.

اسلامی بیان کرد: بحث ایمن‌سازی جاده‌ها و عبور و مرور در آن با رعایت ضوابط خاص انجام می‌شود.

وی گفت: هوشمند سازی مسیرها نیز با تعامل و همکاری پلیس‌راه و راهور در دستور کار است و برای سرمایه‌گذاری در جاده‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده که در راستای آن رانندگان در طول مسیر توقف می‌کنند و پس از استراحت ادامه مسیر می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سرمایه‌گذاری در جاده‌ها نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی دارد و امید می‌رود که مردم در ایام نوروز توجه ویژه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا آمار حوادث در این ایام کاهش یابد.

بهره‌برداری از طرح 528 واحدی مسکن اقشار کم‌درآمد کوی کوثر اراک، بهره‌برداری از تقاطع غیر هم‌سطح شهید هاشمی فراهان، بهره‌برداری 10 کیلومتر از بزرگراه اراک - فرمهین، افتتاح هشت و نیم کیلومتر از ساخت باند دوم محور دلیجان - نراق، بازدید از طرح 336 واحدی مسکن امید در کوی سجادیه اراک، بازدید از روند اجرایی آزاده راه اراک - خرم‌آباد، بازدید از محور اراک - خنداب - کمیجان و بازدید از محور کمیجان - آهنگران از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی است.

در همین رابطه