رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات

تحریم، تاثیر منفی بر عملکرد صندوق ضمانت صادرات نداشت

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور با اعلام اینکه تحریم تاثیر منفی بر عملکرد این صندوق نداشته است، گفت: حجم پوشش های بیمه ای و ضمانتی صندوق امسال به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.

25 اسفند 1397
کد خبر : 18037
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

افروز بهرام مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور در نشست خبری در محل صندوق ضمانت صادرات، گفت: میزان پوشش های بیمه ای و ضمانتی این صندوق نسبت به سال 1393 از رشد 207 درصدی آن حکایت دارد.

وی یادآور شد: اهداف اقتصاد مقاومتی ارتقای تاب آوری اقتصاد در مقابل تکانه ای خارجی است و با بیشتر شدن این تکانه ها صادرات نفت و ارز حاصل از آن بیشترین آسیب را می بیند. 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با یادآوری اینکه صادرات کالای غیرنفتی نقش موثری در ارزآوری دارد و پیشران اقتصاد کشور به شمار می آید، اظهار داشت: در دنیا 19 هزار میلیارد دلار صادرات انجام می شود که تنها 10 درصد آن تحت پوشش موسسات بیمه است؛ این موضوع در ایران با توجه به شرایط منطقه و ریسک بالای صادرات تنها پنج درصد است.


وی هدف این صندوق را افزایش ضریب نفوذ خدمات بیمه ای عنوان کرد و اظهار داشت: امسال حجم عملکرد پوششی در بخش بیمه نامه های اعتبار صادراتی کوتاه مدت 850 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته 130 درصد و در مقایسه با سال 1393 برابر 1600 درصد رشد را تجربه کرده است.

پوشش ریسک بیمه نامه ها به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش می یابد
رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران درباره برنامه های این صندوق برای سال 98 گفت: در نظر داریم پوشش ریسک بیمه نامه های خود را در سال آینده به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار برسانیم و ضریب پوشش صادرات صندوق ضمانت صادرات را افزایش دهیم.
بهرامی افزود: از میزان پیش بینی شده یک میلیارد دلار مربوط به بیمه های اعتباری صادراتی کوتاه مدت جهت ایمن سازی صادرات، 800 میلیون دلار ضمانت نامه اعتباری و مالی صادراتی برای تسهیل دسترسی صادرکنندگان به تامین مالی صادرات و شرکت در مناقصات خارجی و 700 میلیون دلار بیمه نامه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی درنظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: انعقاد و اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری با صندوق های ضمانت صادرات دنیا برای جایگزینی خدمات بانکی مورد نیاز، کمک به بهبود درجه ریسک کشور در همکاری با سازمان بین المللی مرتبط، تسهیل سیاست پوشش صندوق در قبال کشورهای همسایه از جمله اقداماتی است که برای افزایش تعاملات بین المللی صندوق ضمانت صادرات برای مقابله با تحریم ها پیش بینی شده است.

در همین رابطه