رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

جلال‌پور از طرح آزمایشی اقتصاد مقاومتی در 3 استان می‌گوید

اگر مردم در تصمیم‌گیری سهیم شوند، اقتصاد مقاومتی عملی می‌شود

رئیس اتاق ایران: این طرح می تواند همراه با موفقیت باشد چون به طور عملی، اصل اول اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد و سپردن امور به بخش خصوصی را اجرایی می کند.

27 خرداد 1395
کد خبر : 1895
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران از بررسی طرح آزمایشی اقتصاد مقاومتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق کرمان خبر داد.

محسن جلال پور که ریاست اتاق کرمان را نیز برعهده دارد، در کانال تلگرام خود در مورد اقتصاد مقاومتی و استان ها نوشت: استان کرمان یکی از سه استان مشمول طرح آزمایشی اقتصادمقاومتی است  که همراه با استان های آذربایجان شرقی و لرستان،  زیرنظر وزیر کشور مشمول سیاست گذاری خاص اقتصادمقاومتی خواهند بود. وزیر دادگستری هم وزیرمعین و ناظر این روند است.

وی ادامه داد: برای این که به اهداف تعیین شده دست یابیم، استاندار کرمان، استان رابه هشت منطقه تقسیم کرده و برای هریک ازاین مناطق نیز، مسئول مستقیمی انتخاب شده است. این مسئولان از بخش خصوصی انتخاب شده و هیچ مسئولیت دولتی ندارند. قراراست طرح ها و ایده ها و راهکارها توسط مسؤول هرمنطقه گردآوری و در ستاد مرکزی  (مرکب ازهشت منطقه) مطرح شده و پس از آن با تفویض اختیار کامل استاندار به  فرمانداران و با نظارت مسئول منطقه، اجرایی شود.

رئیس اتاق ایران گفت: جمع بندی ما این است که  این طرح می تواند همراه با موفقیت  باشد چون به طور عملی، اصل اول اقتصاد مقاومتی  یعنی مردمی کردن اقتصاد و سپردن امور به بخش خصوصی را اجرایی می کند. اتاق کرمان ضمن پذیرش مسئولیت یکی از این مناطق هشت گانه، برای هفت منطقه دیگر نیز از میان اعضای هیأت نمایندگان خود افرادی را معرفی کرده است.

به گفته او، اگر در اقتصاد مقاومتی  به جای تصمیم گیری در مرکز کشور و ابلاغ آن تصمیم  به وزارتخانه ها و سپس به استانها و در نهایت، به شهرستان ها، کار از خود شهرستان ها آغاز شود و با نگاه به موقعیت و شرایط و ظرفیت های آن شهرستان، توسعه آغاز وعملیاتی شود، سریع تر و مفیدتر نتیجه گیری خواهیم کرد.

رئیس اتاق کرمان در نشست هیأت نمایندگان اتاق کرمان گفت: اگر همت و تلاشی که استاندار کرمان خرج توسعه منطقه  می کند را با تلاش و همت مسئولان  مناطق همراه کرده و از توان  فراوان نیروی انسانی و ظرفیت های فراوان طبیعی در منطقه استفاده کنیم و مردم، خودشان را در تصمیم گیری سهیم بدانند، به طور قطع موفق تر عمل خواهیم کرد. امیدوارم در استان کرمان، رفاقت مسئولان مناطق، همراه با رقابت برای پیشرفت هرمنطقه، محرک خوبی برای توسعه سریع تر استان شود.

در همین رابطه