رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با عبدالوهاب سهل آبادی

باید به صنعت عفو عمومی بدهیم

رئیس اتاق اصفهان از اوضاع نامناسب صنایع این استان می‌گوید و امیدوار است کمکهای دولتی وعده داده شده، عملیاتی شود.

02 تیر 1395
کد خبر : 2045
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق اصفهان ضمن اظهار تاسف از اوضاع بنگاه های اقتصادی در این استان، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: بنگاه های اقتصادی چندان رونقی ندارند و آنها منتظر کمک‌های وعده شده دولت هستند.

او در این باره توضیح داد: حدود یک هزار واحد صنعتی اصفهان برای دریافت کمک‌های دولت در سایت بهینه‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند، تعدادی از بنگاه‌ها به بانک معرفی شده‌اند و ستاد اقتصاد مقاومتی استان هم در حال رسیدگی به امور آنهاست.

سهل آبادی  با بیان اینکه استان اصفهان  بزرگترین صنعت کشور را دارد، توضیح داد: هشت هزار واحد صنعتی در اصفهان داریم که 30 درصد آنها تعطیل و 70 درصد فعال هستند که این 70درصد، به طور میانگین با 38 درصد ظرفیت کار می کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به طرح دولت برای تزریق نقدینگی ادامه داد: برای اصفهان حدود 900 میلیارد تومان پیش بینی کرده اند که این مقدار جوابگو نیست. تزریق پول به واحدهای صنعتی که از نظر سرمایه در گردش دچار مشکل هستند و با توجه به مشکلات تقریبا به گل نشسته اند، خوب است اما در بلند مدت جواب نمی‌دهد.

رئیس اتاق اصفهان با اعتقاد به اینکه باید برای مشکلات بوجود آمده تقصیرها،‌ تقسیم شود، اظهار کرد: صنعت بلاتقصیر است و باید به آن عفو عمومی بدهیم.

سهل آبادی همچنین خواستار همکاری مجلس با بخش خصوصی شد و افزود: باید نگاهی به بخش خدمات داشته باشیم. اگر همه قسمت های صنعت، معدن و کشاورزی فعال باشد، تنها می‌تواند 26 درصد اشتغال را جذب کند. 74 درصد دیگر برای خدمات است که متاسفانه نسبت به آن بی‌توجیهم.

موضوعات :
در همین رابطه