رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق اصفهان عنوان کرد:

دولت از ظرفیت های موجود در قانون مالیاتی برای کمک به تولید استفاده کند

22 تیر 1395
کد خبر : 2442
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق اصفهان، ظرفیت های موجود در قانون را به جهت کمک به امر تولید، دارای قابلیت های اجرایی بسیار خوبی دانست و گفت:  متاسفانه  دولت به عنوان مجری اجرای این قوانین  از ظرفیت های موجود استفاده نمی‌کند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق اصفهان در پنجمین جلسه کمیته مالیاتی اتاق اصفهان تاکید کرد: دولت از ظرفیت‌های موجود در قانون مالیاتی جهت کمک به  واحدهای تولیدی  استفاده کند.

وی از نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی درخواست کرد که قوانینی که می‌توانند برای بهبود وضعیت کسب و کار موثرند را  شناسایی کنند  تا از طریق ظرفیت‌های قانونی و مجراهایی که اتاق می‌تواند آن ها را  به لحاظ اجرا پیگیری نماید تا به مرحله اجرا در آید.

وی وضعیت سرمایه گذاری را در همه جای ایران وضعیتی نابسامان توصیف کرد  و گفت: سرمایه گریزی در تمام نقاط صنعتی ایران با توجه به وضعیت اقتصادی امری بدیهی است.

سهل آبادی آموزش به مودیان مالیاتی را یکی از راه‌های پیشگیری از بحرانی تر شدن وضعیت دانست و گفت:  از طریق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و هم چنین مرکز پژوهش های اسلامی قم می توان پیگیری قوانین حمایت از تولید شد.

وی ضمن تقدیر از رییس کمیسیون بهبود کسب و کار به جهت ادغام کمیته تدوین قوانین و مقررات کمیته مالیاتی در این کمیته ، این ادغام را زمینه ای بهتر به منظور حذف حرکت های موازی در اتاق دانست.

علی سلیمانی، دبیر کارگروه آموزشی کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح جزئیات برگزاری همایش " نقش کانون های اثر بخش در فرآیندهای اجرایی اخذ مالیات و تاثیر گذاری آن در بهبود کسب و کار و اقتصاد مقاومتی " پرداخت.

وی زمان برگزاری همایش را در اردیبهشت ماه 96 اعلام کرد و گفت: مقالاتی  ارایه شده در این همایش  مورد داوری و ارزیابی علمی قرار می گیرد.

وی نتایج این همایش ارایه دستاوردها در زمینه چگونگی استفاده از کانون های اثر بخش برای رونق اقتصادی و هم چنین چگونگی اصلاح ساختار مالیاتی و نقد و پیشنهاداتی که در زمینه اجرای این قوانین وجود دارد اعلام نمود.

در انتهای این جلسه رضا شعاعی یکی از نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی به بررسی قوانین و بخشنامه هایی که اداره امور مالیاتی معمولا آن را عملی نمی کند،پرداخت.

 

موضوعات :
در همین رابطه