رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل:

نهادهای خصوصی و جامعه مدنی برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند

دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل معتقد است داعش به دنبال این است که «فرهنگ مرگ» را ترویج کند.

02 مرداد 1395
کد خبر : 2695
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل معتقد است داعش به دنبال این است که «فرهنگ مرگ» را ترویج کند.

ژان پائول لابورد، دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل

یکی از مقامات ارشد ضد تروریسم در سازمان ملل متحد گفته‌است تروریسم به دلیل وجود بیش از 30هزار جنگجوی تروریست خارجی از حدود 100 کشور جهان به تهدیدی همگانی تبدیل شده و نیاز به واکنشی منسجم و متحد از سوی تمامی کشورهای جهان دارد.

بر اساس گزارش‌های پایگاه خبری اتاق ایران از وبسایت رسمی سازمان ملل، ژان پائول لابورد دبیرکل کمیته ضد تروریسم در یک نشست خبری اظهار کرده‌است: «هیچ شکی وجود ندارد که تهدید و خطر از سوی تروریسم همچنان وجود دارد و متأسفانه در همه‌جای دنیا مشهود است.»

او اضافه کرده‌است: «یک کشور به تنهایی در موقعیتی نیست که بتواند با این پدیده مبارزه کند.»

سازمان ملل آخرین بار در سال 2014 در مورد سیل جنگجویان تروریست خارجی گزارشی را منتشر کرده‌است. طبق گفته آقای لابورد وضعیت در عراق تغییر کرده و تعداد نیروهای ارتشی در این منطقه کاهش یافته‌است. اما اکنون سازمان‌های رسمی تروریستی در این مناطق شکل گرفته‌است.

طبق گفته‌های لابورد، این گروه‌ها در ماه رمضان موفق شده‌اند حداقل 393 حمله در 16 کشور جهان به انجام برسانند که اکثر آن‌ها مربوط به عراق و سوریه می‌َشود.

به این ترتیب ناامنی اکثر کشورهای جهان را فراگرفته و کسی نمی‌تواند از امنیت صحبت کند.

لابورد گفته‌است: «نخستین اقدام این است که قلمروی داعش را به صفر برسانیم. به این ترتیب دیگر رویای خلیفه شدن در سر هیچ‌کس نخواهد بود و کسی نمی‌تواند برای دست یافتن به آن امیدوارانه مبارزه کند و دست به حملات تروریستی بزند.»

مهم‌ترین نکته‌ای که دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان به آن اشاره کرده این است که جامعه مدتی در کنار نهادهای خصوصی باید برای مبارزه علیه تروریسم همکاری و تلاش کنند. او همچنین به نقش پلیس اشاره کرده و بر آن تأکید کرده‌است چرا که می‌تواند انگیزه را در میان مردم ایجاد کند.

او گفته‌است: «ما به عنوان یک جامعه جهانی نمی‌توانیم بدون حمایت‌های همه‌جانبه کاری در این زمینه از پیش ببریم. تنها روشی که سازمان ملل بتواند صدای خود را به گوش دیگران برساند همکاری‌ها و حمایت‌های دیگران است.»

طبق گفته دبیرکل کمیته ضد تروریسم سازمان ملل، داعش به دنبال این است که «فرهنگ مرگ» را ترویج کند.

در همین رابطه