رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به منظور شرکت در همایش تجاری فعالان بخش خصوصی

نخست‌وزیر عراق یکشنبه به اتاق ایران می‌آید

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که به منظور مذاکره با مقامات عالی رتبه ایرانی و شرکت در کمیته مشترک اقتصادی ایران و عراق، همراه با یک هیات سیاسی، نظامی و سیاسی به ایران سفر کرده، فردا مهمان فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهد بود.

17 فروردین 1398
کد خبر : 28174
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که به منظور مذاکره با مقامات عالی رتبه ایرانی، شرکت در کمیته مشترک اقتصادی ایران و عراق، در راس با یک هیات سیاسی، نظامی و سیاسی به ایران سفر کرده، فردا مهمان فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهد بود. 

در جریان این سفر که به دعوت حسن روحانی صورت گرفته است، مقامات ارشد دولت عراق از جمله وزیران نفت، دارایی، خارجه، برنامه‌ریزی، تجارت، برق و منابع آبی، مشاور امنیت ملی عراق، رئیس ستاد ارتش این کشور، قائم مقام وزیر کشور، رئیس گذرگاه‌های مرزی و چند تن از نمایندگان مجلس عراق، عادل عبدالمهدی را همراهی می‌کنند.

نخست وزیر عراق و فعالان اقتصادی عراقی برای شرکت در همایش تجاری ایران و عراق به اتاق ایران خواهد آمد. در این نشست، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور خواهد داشت.

پیش از این عادل عبدالمهدی، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و عراق که 21 اسفند 97 در جریان سفر حسن روحانی به بغداد انجام شد، اعلام کرده بود که این کشور از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در عراق استقبال می‌کند.

عراق، همسایه استراتژیک و بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در منطقه است که بخش قابل‌توجهی از صادرات کالایی کشورمان را به خود اختصاص داده است. آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد عراق به اولین مقصد منطقه‌ای و بعد از چین دومین مقصد جهانی صادرات کالا و خدمات ایران تبدیل‌شده است و دو کشور هدف‌گذاری مبادلات تجاری 20 میلیارد دلاری را در برنامه خود دارند.

موضوعات :
در همین رابطه