رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار نوروزی هیات نمایندگان اتاق همدان اعلام شد

برآیند عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید رونق تولید باشد

در دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان همدان با مدیران دولتی، بر لزوم تلاش برای تحقق شعار رونق تولید تأکید شد. رئیس اتاق همدان در این دیدار حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی با واحدهای تولیدی و صنعتی استان را برای تحقق رونق تولید ضروری دانست.

24 فروردین 1398
کد خبر : 28235
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان همدان با حضور سید سعید شاهرخی، استاندار و سایر مدیران بخش دولتی استان به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان با توجه به حضور مدیران دولتی در نشست به بیان مسائل و مشکلات بخش خصوصی پرداخت.

رئیس اتاق همدان خواستار حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی با واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد و افزود: با توجه به طرح و پیگیری مسائل در کمیسیون‌های تخصصی اتاق، در صورت عدم دریافت نتیجه مثبت مسائل در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح می‌شود که امید است نتایج مؤثری در پی داشته باشد.

زبردست گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 1398 به نام رونق تولید، تمام توان خود را در بالا بردن سطح تولید داخلی کشور به کار می‌گیریم.

به گفته او مهم‌ترین نتیجه حمایت از تولید داخلی، پایین آمدن آمار بیکاری در سطح کشور است که تأثیر به سزایی در کاهش جرم و جرائم دارد.

در ادامه مسعود توتونچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق همدان با بیان اینکه تولید نیاز به حمایت دستگاه‌های دولتی دارد، گفت: واحدهای تولیدی نیز با حفظ نیروها و استعدادهای استان در پیشگیری از مهاجرت جوانان به کشورهای بیگانه تأثیرگذار باشند.

او با تأکید بر اینکه در بحث تولید داخلی ابتدا تشویق و آگاهی مردم به مصرف محصولات تولیدشده داخل کشور نیاز است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر، بدون حمایت دستگاه‌های دولتی امکان ادامه فعالیت تولید وجود ندارد و دولت باید در این مورد اصلاحات اساسی انجام دهد.

سخنران بعدی مراسم محمدرضا جعفری، رئیس خانه صنعت همدان از مدیران دستگاه‌های دولتی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست مسائل تولیدکنندگان از جمله مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانکی بررسی و تسهیل شود.

به گفته او تولیدکنندگان نیز با بالا بردن کیفیت محصولات خود باید تقاضای مصرف تولید داخلی را بالا ببرند.

در پایان مراسم سید سعید شاهرخی، استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه این استان از بی‌آبی شدیدی رنج می‌برد، گفت: با بارش‌های سال جدید که همدان رتبه دوم بارش در کشور با میانگین بی‌سابقه ۱۳۴ میلی‌متر در ۲۴ ساعت را داشت، این نعمت در استان جاری شده و نوید بهاری خوبی را می‌دهد.

او در ادامه با اشاره به شعار سال، افزود: هیچ کاری که منجر به‌کندی رونق تولید شود، قابل‌قبول نیست و برآیند عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید رونق تولید باشد

به گفته شاهرخی، رونق تولید می‌تواند ما را از تحریم‌ها عبور دهد، منجر به رونق اشتغال و بهبود معیشت شود اما برای تحقق آن باید راهکار عملی داشت و در یک جمله هرچه در توان داریم برای حمایت از تولیدکننده به کار بگیریم.

او تأکید کرد: برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را در استان فعالانه بر اساس تقویم مشخص شده برگزار خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه