رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ساری در دیدار با استاندار تاکید کرد

ضرورت تشکیل منظم جلسات شورای گفت‌وگوی مازندران

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به فعالیت‌های اتاق ساری در سال 97ف خواستار برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با هدف رفع موانع رونق تولید شد.

27 فروردین 1398
کد خبر : 28270
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

احمد حسین زادگان در دیدار اعضای جدید هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری، ضمن تبریک به اعضا خواستار حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در زمینه تقویت تجارت خارجی استان شد.

استاندار مازندران گفت: باید از تحریم‌های موجود در جهت افزایش صادرات بهره ببریم و دولت در سطح استانی و کلان باید شرایط لازم را فراهم کند.

حسین زادگان با تأکید بر اینکه اتاق ساری باید نقش پررنگی در توسعه تجارت داشته باشد، تصریح کرد: بررسی و برطرف کردن موانع و مشکلات در استان و پیگیری مشکلات در سطح ملی از وظایف ما است. در مازنداران باید همچون جنوب کشور، تجارت خارجی را تقویت کنیم. 

استاندار مازندران وجود منطقه آزاد برای توسعه تجارت خارجی را ضروری دانست و اظهار داشت: ایجاد پایانه‌های صادراتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.

وی در خصوص رفع موانع و مشکلات تجار و تولیدکنندگان نیز گفت: برای استفاده از اختیارات استانی، جلسه ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی با حضور مدیران مربوطه به‌زودی برگزار می‌کنیم تا موانع و مشکلات را بررسی و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

به گفته وی، مشکلات تولید و تجارت با همدلی و مشارکت دولت و بخش خصوصی در استان برطرف خواهد شد و همه مدیران باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

حسین زادگان به بازدید اخیر خود از بندر فریدونکنار نیز اشاره کرد و افزود: بندر فریدونکنار امسال فعال‌تر خواهد شد، نیاز به لایروبی دارد که هر چه زودتر باید انجام شود، از بنادر دیگر نیز حمایت‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

 آمادگی بخش خصوصی برای رونق تولید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری نیز در این دیدار که در دفتر استاندار مازندران برگزار شد، گفت: از توانمندی استاندار محترم مطلع و مطمئن هستیم و بدون شک شاهد استانی شکوفاتر و رو به رشد خواهیم بود.

عبداله مهاجر دارابی همچنین به ظرفیت مهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در توسعه تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن و تجارت باید پیگیری بیشتری در این خصوص انجام دهد. قوانینی که در این خصوص وجود دارد اگر به‌خوبی و کامل اجرایی شود، بیش از 70 درصد موانع تولید را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، به دلایل مختلف و تغییراتی مدیریتی، پنج یا شش جلسه بیشتر برگزار نشد اما بارها درخواست کردیم که حداقل هرماه یک‌بار این شورا تشکیل جلسه دهد.

مهاجر خواستار اجرای کامل مصوبات این شورا شد و تصریح کرد: اتاق وظایف خود را در سال گذشته انجام داد و انتظار دارد که دستگاه‌های اجرایی مربوطه هم از حداکثر توان خود استفاده کنند.

این فعال اقتصادی تأکید کرد که در حال حاضر این توانمندی در استان را می‌بینیم که بتوان از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه تجارت خارجی استفاده شود.

مهاجر با تأکید بر اینکه رونق تولید مشکلات عدیده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای قوای سه‌گانه رونق تولید را تکلیف کرده‌اند، بخش خصوصی در این راستا آمادگی کامل دارد اما تجربه اتاق نشان می‌دهد اگر از همه ظرفیت بخش دولتی و خصوصی استفاده بهینه صورت نگیرد، موفقیت کامل به دست نخواهد آمد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با تأکید بر اینکه مشکلات باید اساسی برطرف شود و مرهم موقت فایده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: مدیران اقتصادی استان باید پای‌کار باشند چون بخش خصوصی با تمام توان آماده اجرای منویات مقام معظم رهبری برای رونق تولید است.

موضوعات :
در همین رابطه