رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

سفیر سوئیس در دیدار با همتی:

تبادلات بانکی میان ایران و سوئیس در آینده نزدیک افزایش می‌یابد

در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی با سفیر ترکیه و سفیر سوئیس در ایران به روابط تجاری و روابط بانکی بین این کشورها با ایران تاکید شد.

30 فروردین 1398
کد خبر : 28338
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همکاری بین‌بانکی موضوع گفت‌وگوی رئیس‌کل بانک مرکزی با سفیر سوئیس و ترکیه در ایران بود. روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با «دریا اورس»، سفیر ترکیه در ایران ضمن تاکید بر حجم بالای مبادلات میان دو کشور، خواهان افزایش هرچه بیشتر همکاری‌ها میان بانک‌های دو کشور برای تسهیل فعالیت‌های تجاری شد.

همتی با اشاره به دیدارهای پیشین با حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور ایران و ترکیه عنوان کرد که در جلسه مشترک پیشین، اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بر افزایش سطح همکاری‌ها، تسهیل روابط بانکی و نیز رفع موانع میان دو کشور تأکید شد.

ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی کشور ترکیه، ضرورت روان شدن فعالیت بانک‌های آن کشور با تجار ایرانی موضوع مورد تاکید همتی بود. او تصریح کرد باوجوداینکه در شرایط فعلی حجم مبادلات تجاری میان دو کشور از سطح مطلوبی برخوردار است، اما باهدف ترسیم‌شده 30 میلیارد دلار فاصله دارد. امیدواریم که در آینده نیز حجم مبادلات با توجه به توانمندی‌های متقابل دو کشور بیش‌ازپیش افزایش یابد.

سفیر ترکیه هم خواهان عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر توافق بین دو کشور در روابط تجاری دو کشور شد.

همچنین همتی در دیدار با «مارکوس لایتنر»، سفیر سوئیس در تهران با تاکید بر توسعه روابط مالی و تجاری در راستای منافع طرفین، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سوئیس استقبال می‌کند و ارتقای تجارت با سوئیس را در راستای منافع دو کشور ارزیابی می‌کند.

 سفیر سوئیس در ایران هم با تاکید بر عزم کشورش بر تقویت روابط بانکی و مالی با ایران، گفت: سوئیس همواره روابط بانکی و مالی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود.

لایتنر با اشاره به اینکه دولت سوئیس پیگیری‌های لازم را برای تقویت مناسبات تجاری و بانکی و همچنین گشایش مجدد کانال بانکی میان ایران و سوئیس انجام داده است، افزود: به‌زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دو کشور خواهیم بود.

در همین رابطه