رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سلاح ورزی در دیدار با مسئولان شهر پلودیو مطرح کرد

ایجاد شرکت‌های مشترک میان ایران و بلغارستان، پیش‌نیاز توسعه روابط

حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق ایران که در صدر هیات اقتصادی بخش خصوصی به بلغارستان سفر کرده بود، با رئیس شورای شهر پلودیو، رئیس اتاق بازرگانی این شهر و نماینده منطقه اقتصادی تراکیا دیدار و گفت‌وگو کرد. طبق پیشنهاد سلاح ورزی ایران و بلغارستان برای توسعه روابط دوجانبه باید شرکت‌های مشترک ایجاد کنند.

31 فروردین 1398
کد خبر : 28343
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در صدر هیات اقتصادی بخش خصوصی به بلغارستان سفر کرده بود، با رئیس شورای شهر پلودیو، دیدار و گفت‌وگو کرد.

ساوینا پتکووا، رئیس شورای شهر پلودیو، در این دیدار در تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استقبال از هیات ایرانی گفت: اتاق بازرگانی پلودیو، امکانات سرمایه‌گذاری در این شهر را ارائه خواهد کرد و بازدیدی نیز از منطقه صنعتی تراکیا برای هیات تجاری برنامه‌ریزی شده است.

پتکووا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ شرکت خارجی در پلودیو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: پلودیو در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان پایتخت اروپا نامیده شده و علاوه بر آنکه یک منطقه صنعتی است یک منطقه فرهنگی تاریخی نیز محسوب می‌شود.

حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان، گفت: با توجه به توسعه‌یافتگی پلودیو و حضور مجموعه‌های تولیدی متفاوت در این منطقه، حضور هیات ایرانی و بررسی ظرفیت‌های این شهر می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط شود.

سلاح ورزی ضمن دعوت از مقامات اتاق بازرگانی پلودیو و منطقه صنعتی تراکیا برای سفر به ایران، افزود: یکی از بهترین راهکارهای توسعه روابط، تشکیل شرکت‌های مشترک است بر این اساس پیشنهاد می‌شود میان اتاق بازرگانی پلودیو و یکی از اتاق‌های استانی ایران مثل اتاق سمنان تفاهم‌هایی ایجاد شود تا چگونگی سرمایه‌گذاری مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه آنجل هرونف، رئیس اتاق بازرگانی پلودیو نیز با اشاره به اینکه این شهر یک منطقه اقتصادی استراتژیک برای بلغارستان محسوب می‌شود، گفت: ایران هم ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه شود اما فعالان اقتصادی بلغارستان اطلاعات کمی از ایران دارند و شرکت‌های بلغاری علاقه‌مندند بیشتر با توانمندی‌ها و امکانات ایران آشنا شوند.

هرونف با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی پلودیو آمادگی دارد هیات‌های تجاری را به ایران اعزام کند، افزود: همچنین می‌توانیم اطلاعات جامعی در مورد سرمایه‌گذاران خارجی برای چگونگی آغاز کسب‌وکار در پلودیو را در اختیار علاقه‌مندان ایرانی قرار دهیم.

در پایان این نشست، نماینده منطقه اقتصادی تراکیا نیز با اشاره به اینکه فعلاً ۲۰۰ شرکت با سرمایه بیش از ۲ میلیارد یورو در این منطقه صنعتی حضور دارند، گفت: منطقه اقتصادی تراکیا از سال ۱۹۹۴ شکل گرفته و اخیراً به‌عنوان چهارمین شهر صنعتی اروپا شناخته شده است.

به گفته او، در این شهرک ۶ منطقه مختلف صنعتی وجود دارد و شرکت‌های بزرگی مثل اشنایدر، ولوو و لیبهر در این منطقه کارخانه تأسیس کرده‌اند.

نماینده منطقه اقتصادی تراکیا همچنین با اشاره به اینکه این منطقه دارای فرودگاه مستقل است، تصریح کرد: در این منطقه تفاهم‌نامه تجاری با چین منعقد شده و به دنبال همکاری با دیگر کشورها نیز هستیم. امیدواریم در آینده پذیرای شرکت‌های ایرانی در این منطقه باشیم.

او با اشاره به اینکه منطقه اقتصادی تراکیا در کل اروپای شرقی موفق‌ترین منطقه صنعتی بوده است، از سرمایه‌گذاری ۴ شرکت ترکیه‌ای در سال گذشته در این منطقه خبر داد.

در ادامه هیات تجاری اتاق ایران به سرپرستی حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران از شهرک صنعتی تراکیا بازدید کرد.

در همین رابطه