رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی فروردین 1398

نرخ رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه نخست سال 2019، مازاد تراز تجاری منطقه یورو در ماه فوریه و نرخ تورم تولیدکننده آمریکا در ماه مارس جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام منتشر شده در یک هفته اخیر بوده‌اند.

02 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28358
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

3 از 1000

سازمان بین‌المللی کار: در حال حاضر از هر 1000 نفر جمعیت جهان 3 نفر مشغول «کار اجباری» هستند.

35 درصد

سازمان بین‌المللی کار: بیش از 35 درصد از نیروی کار جهان بیشتر از 48 ساعت در هفته کار می‌کنند که از لحاظ استانداردهای سازمان بین‌المللی کار مصداق کار مفرط محسوب می‌شود.

1.2 میلیارد نفر و 2.5 تریلیون دلار

صندوق بین‌المللی پول: با کامل شدن توافقنامه تجارت آزاد آفریقا، بازاری 1.2 میلیارد نفری با مجموع تولید ناخالص داخلی 2.5 تریلیون دلار شکل خواهد گرفت.

118 میلیون دلار

صندوق بین‌المللی پول: هیئت‌رئیسه صندوق بین‌المللی پول با گشایش اعتبار 118 میلیون دلاری برای کشور موزامبیک به‌منظور جبران کسری بودجه ناشی از خسارات طوفان اخیر موافقت کرد.

1735 میلیون تن

ورلد استیل: پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد جهان در سال جاری میلادی با رشد 1.3 درصدی در مقایسه با سال گذشته به 1735 میلیون تن برسد.

35 میلیارد دلار

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): دولت‌های سراسر جهان سالانه مجموعاً 35 میلیارد دلار یارانه به صنعت شیلات خود اختصاص می‌دهند اما بخش زیادی از این یارانه‌ها در واقع تهدیدی برای سلامت صنعت شیلات هستند زیرا به ماهیگیری بی‌رویه منجر می‌شوند.

54 درصد

بانک جهانی: 54 درصد از جمعیت قاره آفریقا را افراد کمتر از 20 سال تشکیل می‌دهند. ایجاد شغل برای این جمعیت جوان مهم‌ترین چالش کشورهای آفریقایی به شمار می‌رود.

65 میلیون کودک

بانک جهانی: در سراسر جهان حدود 65 میلیون نفر از کودکانی که در سن مدرسه هستند به دلایل مختلف به مدرسه نمی‌روند. تقریباً نیمی از این کودکان را کودکان معلول تشکیل می‌دهند. برنامه‌ها و سیاست‌های بهتر در حوزه آموزش می‌تواند بسیاری از این کودکان را از به حاشیه رانده شدن نجات دهد.

90 درصد

بانک جهانی: سهم خسارات ناشی از بلایای طبیعی آب‌وهوایی (سیل، خشکسالی، طوفان و ...) از کل خسارات بلایای طبیعی حدود 90 درصد است. در همین راستا بانک جهانی در قالب طرح هیدرومت (hydromet) با همکاری دولت‌ها به دنبال تدوین نقشه راهی برای بهبود سامانه‌های پیش‌بینی آب و هوا است.

49.4 میلیارد دلار

بلومبرگ: کسری تراز تجاری آمریکا در ماه فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند) رقمی در حدود 49.4 میلیارد دلار گزارش شده است که نسبت به ماه قبل از آن 3.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

6.4 درصد

فایننشال‌تایمز: اداره ملی آمار چین نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه نخست سال 2019 را 6.4 درصد اعلام کرد که در قیاس با نرخ رشد اعلام شده برای سه‌ماهه نخست سال گذشته میلادی 0.4 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

13 درصد

فایننشال‌تایمز: شرکت نفتی سعودی آرامکو قصد دارد 13 درصد از سهام شرکت هیوندای اویل‌بانک کره جنوبی را خریداری کند.

4 میلیارد دلار

استاتیستا: در سال 2018 مجموعاً حدود 4 میلیارد دلار در کشورهای مختلف جهان برای توسعه فناوری بلاک چین سرمایه‌گذاری شد.

2.2 درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا طی دوره 12 ماهه منتهی به پایان ماه مارس (11 فروردین) در قیاس با دوره 12 ماهه قبلی 2.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

1.3 میلیون تن و 32 درصد

یورو استات: آلمان با تولید 1.3 میلیون تن شکلات در سال 2017 حدود 32 درصد از کل تولید این محصول در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

17.9 میلیارد یورو

یورو استات: کشورهای منطقه یورو در ماه فوریه مجموعاً 17.9 میلیارد یورو مازاد تجاری در بخش کالا داشته‌اند.

5.2 درصد

یورو استات: ساخت‌وساز در کشورهای منطقه یورو طی ماه فوریه سال جاری میلادی 5.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است.

در همین رابطه