رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

رئیس اتاق همدان در شورای گفتگوی این استان مطرح کرد

رونق صنعت ساختمان به پویایی اقتصاد کمک می‌کند

هجدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با دستور کار بررسی مشکلات و مسائل فعالان حوزه صنعت و بخش ساختمان برگزار شد. رئیس اتاق همدان در این جلسه، توجه به بخش ساختمان را یکی از عواملی دانست که در شرایط فعلی می‌تواند به پویایی اقتصاد کمک کند.

07 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28416
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هجدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این جلسه با اشاره به اینکه توجه به صنعت ساختمان می‌تواند به پویایی اقتصاد کشور در شرایط فعلی کمک کند، گفت: مسائل و مشکلات فعالان صنعت ساختمان به بررسی و پیگیری در سطح استان و کشور نیاز دارد.

علی‌اصغر زبردست افزود: شرایط پیمانکاری با گذشته بسیار متفاوت است و با توجه به شرایط اقتصادی، پیمانکاران به‌صورت اعتباری فعالیت ندارند و تمام امور و تهیه مصالح به‌صورت نقدی انجام شود، ازاین‌رو تسهیل در امور کارفرمایان بخش ساختمان باید در اولویت کاری بانک‌های استان قرار گیرد.

زبردست با اشاره به اینکه بانک مسکن در استان به تعهدات خوب به‌خوبی عمل کرده است، افزود: با توجه به مسائل و مشکلات فعالان حوزه صنعت و ساختمان، اتاق همدان آمادگی برگزاری جلسه با حضور مدیران بانکی استان را دارد و ازا نی جلسات استقبال می‌کند.

رئیس اتاق همدان گفت: منابعی غیر از منابع بانکی برای حمایت از فعالان اقتصادی در نظر گرفته نشده است درحالی‌که به علت بدهی قبلی پیمانکاران، حدود 70 درصد تسهیلات به عرصه تولید وارد نشده و این نیاز به رسیدگی و بررسی دارد.

در ادامه این جلسه، امیر اسلامیه، نایب‌رئیس اتاق همدان و رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز با بیان اینکه پیمانکاران بازوی اجرایی دولت در حوزه طرح‌های عمرانی هستند، گفت: پیمانکاران هم گام و هم سو با سیاست‌های عمرانی دولت، سیاست‌گذاری کرده و پیش رفته‌اند اما در سال‌های اخیر تنزل چشم‌گیر بودجه عمرانی کشور و سبقت گرفتن بودجه جاری، وضعیت پیمانکاران را نامساعد کرده است.

اسلامیه افزود: فعال کردن بخش ساختمان در استان، در ایجاد رونق در سایر بخش‌ها و کاهش میزان بیکاری مؤثر است و برای این کار باید تسهیلاتی برای فعالان این حوزه در نظر گرفت.

به گفته او، تسهیل در فرآیند اخذ پروانه ساختمان در کاهش قیمت مسکن و ایجاد انگیزه بیشتر در پیمانکاران مؤثر است.

در بخش دیگری از این جلسه، بررسی مسائل پیمانکاران عمرانی استان همدان در دستور کار قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه