رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد مطرح کرد

راهکار تحقق رونق تولید، تقویت بخش خصوصی است

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: مهم‌ترین راهکار تحقق شعار رونق تولید، تقویت اقتصاد بخش خصوصی است و برای این کار، دولت باید کمک کند تا سهم بخش خصوصی از امور اقتصادی کشور افزایش یابد.

07 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28418
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد مهم‌ترین راهکار تحقق شعار رونق تولید را حمایت و تقویت اقتصاد بخش خصوصی دانست و گفت: دولت باید کمک کند تا سهم بخش خصوصی از امور اقتصادی کشور افزایش یابد و خود به نظارت بپردازد تا موانع و مشکلات اقتصادی کشور با سرعت بیشتری رفع شود.

محمد صمدی با تأکید بر اینکه باید شرایط برای افزایش تقاضا نسبت به عرضه در بازار فراهم شود، افزود: برای این منظور تغییرات بنیادی در شاخص‌های اقتصادی کلان کشور الزامی است و مسئولان استانی و کشوری باید تدابیر ویژه برای تحقق آن بیندیشند.

او ادامه داد: همچنین برای ایجاد اشتغال، حمایت و رونق تولید در سطح خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی و دولتی باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

صمدی اظهار کرد: در بحث آسیب‌شناسی باید نگاه ویژه‌ای به اشتغال و بیکاری شود و موضوع جایگزینی تولید داخل به‌جای قاچاق و واردات موردتوجه باشد.

رئیس اتاق بجنورد، اصلاح قواعد زائد را ازجمله اقدامات ضروری برای رونق تولید در بهبود تولید کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: این مهم با تعامل، تخصص گرایی، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار در بخش‌های مالیات، بیمه، سرمایه‌گذاری و حمایت قضایی از فعالان اقتصادی انجام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه رفع مشکلات زیرساختی برای رونق تولید و توسعه کشور باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، گفت: مهم‌ترین راهکار برای ایجاد اشتغال در ایران توجه به تولید است.

صمدی گفت: طی سال‌های اخیر دولت و مجلس اقدامات خوبی برای تسهیل تولید و کسب‌وکار انجام دادند و قانون رفع موانع تولید و قانون حداکثر استفاده از تولید دخلی و حمایت از کالای ایرانی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که امیدواریم در سال رونق تولید به نحو مطلوب پیگیری و اقدام شود.

موضوعات :
در همین رابطه