رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ظریف خطاب به کشورهای باقی‌مانده در برجام:

پنجره‌ای در حال بسته شدن برای برگرداندن اوضاع، در اختیار دارید

ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که پنج کشور دیگر باقی‌مانده در برجام پنجره‌ای در حال بسته شدن برای برگرداندن اوضاع در اختیار دارند.

18 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28612
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام، ایران از اقدام متقابل می‌گوید و از مهلت 60 روزه به پنج کشور انگلستان، آلمان، فرانسه، روسیه و چین تا تعهدات خود را در حوزه بانکی و نفتی انجام دهند.

امروز، هیجدهم اردیبهشت‌ماه مواضع جدید ایران در قبال برجام با بیانیه شورای عالی امنیت ملی و نامه رئیس‌جمهوری به سران پنج کشور اروپایی به‌طور رسمی مشخص شد و ایران می‌خواهد برخی اقدامات خود را در قبال برجام متوقف کند. در بخشی از بیانیه شورای عالی امنیت ملی آمده است: «در هر زمان که خواسته‌های ما (ا{ایران}تأمین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف‌شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله‌به‌مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: در 18 اردیبهشت 1397، ایالات‌ متحده از برجام خارج شد، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرد و دیگران ازجمله سه کشور اروپایی را برای انجام اقدام مشابه، تحت‌فشار قرار داد. پس از یک سال شکیبایی، ایران اجرای اقداماتی که ایالات‌ متحده ادامه آن را غیرممکن ساخته، متوقف می‌کند.
ظریف با تاکید بر اینکه اقدامات ما در چارچوب برجام است، عنوان کرد: پنج کشور دیگر باقی‌مانده در برجام پنجره‌ای در حال بسته شدن برای برگرداندن اوضاع در اختیار دارند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم در گفت‌وگو با «ایسنا» از تسلیم نامه رئیس‌جمهوری به سران پنج کشور باقی‌مانده در برجام خبر داد. او همچنین از ارسال نامه ظریف به فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت. در این نامه جزئیات اقدامات ایران به اطلاع موگرینی به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام رسید.

موضوعات :
در همین رابطه