رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تصمیم جدید ترامپ علیه معدن ایران

فولاد، مس، آلومینیوم و آهن زیر تیغ تحریم جدید

عصر روز گذشته هم‌زمان با سال روز خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه معدن ایران اعمال کرد. او به شرکت های خارجی طرف قرارداد با ایران 90 روز مهلت داد تا معاملات و روابط تجاری خود را در بخش فلزات پایان دهند.

19 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28623
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عصر روز گذشته هم‌زمان با سال روز خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه معدن ایران اعمال کرد. او  به شرکت های خارجی طرف قرارداد با ایران 90 روز مهلت داد تا معاملات و روابط تجاری خود را در بخش فلزات پایان دهند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان - عکس: تسنیم، مهین محمد زاده

آمریکا تحریم جدید علیه صنعت فولاد، آهن، مس و آلومینیوم ایران را اعلام کرد. به گزارش بلومبرگ، روز گذشته در سال‌روز خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه صنعت فولاد و معدن ایران خبر داد.

ترامپ گفت: «امروز فرمانی اجرایی را صادر می‌کنم که بر اساس آن تحریم‌هایی علیه صنعت فولاد، آهن، آلومینیوم و مس ایران اعمال می‌شود.» این تصمیم در یک‌سالگی خروج آمریکا از برجام اعلام‌شده است.

همچنین به گزارش «ایلنا» از خبرگزاری رویترز وزارت خزانه‌داری آمریکا مهلت ۹۰ روزه‌ای را برای پایان دادن به معاملات و روابط تجاری شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با تهران در بخش  فلزات  مشخص  کرد.
دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در مورد این تحریم‌ها مدعی شد: تهران تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهد، با تحریم‌های بیشتری مواجه خواهد شد. ما ۱۲ شرط برای ایران تعیین کردیم  که می‌تواند مبنایی برای توافق با ایران باشد.

از روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 ایران در برابر آنچه در یک سال گذشته بر برجام رفته است، اقدام متقابل را آغاز کرد. در راستای اقدام متقابل، ایران می‌خواهد از برخی تعهداتش طبق برجام بکاهد. به گفته برخی آنچه در این‌یک سال بر ایران رفت، کم از دور پیشین تحریم‌ها نبود و حالا ایران با مهلت 60 روزه به کشورهای عضو برجام می‌خواهد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز برخی اقدامات خود را در توافق برجام متوقف کند و با صدور بیانیه‌ای توسط شورای عالی امنیت ملی این اقدام را اعلام کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره سال روز خروج یک سال از خروج غیرقانونی آمریکا از توافق برجام و از زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از «تصمیم ملی و راهبردی» گفت: «اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود و برجام نه یک تصمیم فردی، نه تصمیم جناحی و نه تصمیم دولتی بود، بلکه تصمیم ملی و تصمیم کل نظام بود.

موضوعات :
در همین رابطه