رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد مطرح شد

غفلت از برندسازی، مشکل اصلی در حوزه صادرات خراسان شمالی

در اولین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد که با موضوع برند سازی آب‌نبات بجنورد برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات این حوزه، بی‌توجهی به برندسازی و معرفی محصولات استانی در سطح استان، کشور و جهان به‌عنوان مشکل اصلی صادرات این محصولات عنوان شد.

21 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28630
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: آب‌نبات بجنورد برای تجاری شدن و تبدیل به یک کالای صادراتی نیازمند حمایت بیشتر متولیان امر و مسئولان است.

محمد صمدی در اولین جلسه کمیسیون گردشگری استان با موضوع برند سازی آب‌نبات بجنورد، این محصول را یکی از سوغات معروف استان یاد کرد که زمینه تبدیل شدن به یک کالای صادراتی را دارد و فقط باید با حمایت مسئولان مقدمات آن فراهم شود.

او با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان سال رونق تولید، بر ضرورت حمایت مسئولان استانی برای ارتقای جایگاه صادراتی بیش‌ازپیش تولیدات محلی در سطح استان‌ها و کشور تأکید کرد و افزود: کمک به تولیدات محلی و بنگاه‌های کوچک استانی می‌تواند زمینه تحقق شعار رونق تولید را در سراسر کشور فراهم کرده و به ایجاد اشتغال کمک کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد نیز با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در حوزه تولید، تجارت و اقتصاد، برند و برندینگ است، گفت: در این زمینه توجه به موضوع بسته‌بندی مناسب و شکیل ازجمله موارد مهم در صادرات آب‌نبات بجنورد و دیگر محصولات استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 سعید پور آبادی از بین بردن موانع تولید با ارائه تسهیلات مناسب را از دیگر موارد مهم در تولید و صادرات آب‌نبات بجنورد عنوان کرد.

حمایت از تولیدات محلی با برندسازی

کاظمی، کارشناس حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این جلسه بی‌توجهی به برند سازی محصولات را از مشکلات اصلی در حوزه صادرات کالاهای استان برشمرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان و محصولات محلی استان ابتدا باید فرهنگ‌سازی و ترویج آن از دستگاه‌ها و مردم استان آغاز شود.

وی قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز علمی با ارائه مقاله‌ها و کارهای علمی و پژوهشی، شناسایی مزایای رقابتی این محصول با استان‌های دیگر، عرضه شیوه و دانش تولید محصول و شناسایی بازارها هدف با برگزاری جشنواره‌های سالیانه در استان را ازجمله راهکارهای مؤثر در تولید و حمایت این محصول ذکر کرد.

کاظمی بهره‌مندی از مشاورین خبره در این حوزه را از دیگر الزامات مهم برای این صنف برشمرد و افزود: مراکز تولید آب‌نبات باید به‌عنوان مراکز گردشگری مطرح و مورد توجه قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه