رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

حسین پیرموذن، در شورای گفت‌وگوی اردبیل مطرح کرد

بانک‌ها سرمایه در گردش تولید را تأمین کنند

حسین پیرموذن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل، ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، گفت: اگر بانک‌ها انتظارات بخش خصوصی در این خصوص را تأمین نکنند حل این مشکل بغرنج‌تر خواهد شد.

29 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28738
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران گفت: متأسفانه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی وضعیت مطلوبی ندارد و چنانچه بانک‌ها انتظارات بخش خصوصی در این خصوص را تأمین نکنند حل این مشکل بغرنج‌تر خواهد شد

حسین پیرموذن، در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل، تأکید کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر دستورات مقتضی را برای روان‌سازی مسیر تولید تهیه و برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ کند چراکه واحدهای تولیدی بدون در نظر گرفتن مشوق‌های دولتی و بانکی نمی‌توانند در امر صادرات رونق چشمگیری را رقم بزنند اما ارائه یارانه‌های دولتی به واحدهای تولیدی می‌تواند در این مقوله راهگشا باشد

پیرموذن تسهیل ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال از طریق اعطای تسهیلات را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کرد: متأسفانه در خصوص پرداخت تسهیلات روستایی نیز حمایت‌های لازم از سوی بانک‌ها و دولت انجام نمی‌گیرد و ما انتظار داریم روند فعلی در آینده‌ای نزدیک تغییر کند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ازجمله اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است گفت: باوجود مشکلات فراوانی که سرعت توسعه صادرات را کند کرده است، صادرات استان اردبیل در حال افزایش است و در همین راستا گمرک تخصصی صادرات در اردبیل نیز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد اما هیچ‌کدام از اینها اقدام مؤثری و زیرساختی برای بهبود وضعیت صادرات در استان اردبیل نخواهد بود.

او وابستگی صادرات را به استفاده از ارزهای دولتی یادآور شد و افزود: بهبود وضعیت صادرات نیازمند تسهیل در دسترسی به ارز دولتی و حذف بروکراسی‌های موجود در این حوزه است

همچنین به‌منظور تسهیل مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و آذربایجان بعد از رایزنی‌های انجام گرفته مقرر شد کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو راه‌اندازی شود. هماهنگی‌های لازم با مسئولین کشور آذربایجان انجام شده است تا مراودات تجاری بین دو کشور در قالب این طرح سالم‌سازی شود.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشور گفت: در حال حاضر بخش تولید نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان است و لازم است تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

او افزود: سرمایه‌گذاران انگیزه لازم برای راه‌اندازی تولید و اشتغال در استان داشته باشند و این کار با کاهش روند بروکراسی و پیگیری دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه