رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

با هدف توسعه کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه انجام شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ملی کارآفرینی و جهاد دانشگاهی

سازمان ملی کارآفرینی و جهاد دانشگاهی در نشستی با حضور روسای کانون‌های کارآفرینی سراسر کشور، تفاهم‌نامه همکاری، امضا کردند.

30 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28758
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سازمان ملی کارآفرینی و سازمان جهاد دانشگاهی با هدف توسعه کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه در سراسر کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در این نشست علاوه بر روسای کانون‌های کارآفرینی استانی، مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند.

ابتدا حسین سلاح ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی از فعالیت‌های این سازمان و اهدافی که برای توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه، تدوین کرده است، سخن گفت و تأکید کرد: سازمان ملی کارآفرینی در دایره فعالیت‌های خود دو محور کلیدی را دنبال می‌کند؛ شناسایی و معرفی مشکلات پیش روی کسب‌وکارهای نو از یک‌سو و توسعه این‌گونه اقدامات در سطح استان‌ها، دو موضوعی هستند که در دستورکار این سازمان قرار دارد.

وی تأکید کرد: اگر سازمان ملی کارآفرینی بتواند در مورد شناسایی مشکلات موجود در محیط کسب‌وکار به خوبی عمل کند و اطلاعات خود را در اختیار مسئولان قرار دهد، بخش قابل‌توجهی از موانع و محدودیت‌های موجود در این محیط برطرف خواهد شد و زمینه شکوفایی اقتصاد کشور مهیا می‌شود.

در ادامه محمدصادق بیجندی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد توسعه‌ای و دانش‌بنیان، از اجرای موفق طرح ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی سخن گفت. بر اساس اظهارات وی این طرح از الگوهای مشابه در سایر کشورها، پیاده‌سازی شده و خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده است.

وی همچنین از اجرای طرح ملی جامع هدایت شغلی خبر داد و تصریح کرد: همواره دانشگاه‌های کشور در اجرای نظام جامعه هدایت تحصیلی موفق عمل نکرده‌اند و ضعف‌های جدی در این بخش دارند. در همین راستا، سازمان جهاد دانشگاهی، طرحی را تهیه کرد و به صورت آزمایشی در چند دانشگاه، عملیاتی کرد. خوشبختانه نتایج حاصل از آن امیدوارکننده بود. بنابراین قرار است، مدل به دست آمده را در دیگر دانشگاه‌های کشور، اجرا کنیم.

الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی، طرح دیگری است که از سوی سازمان جهاد دانشگاهی کلید خورده و بر اساس اظهارات بیجندی تاکنون در حدود 13 هزار و 300 نفر در این قالب، مشغول به کار شده‌اند. وی در این مورد گفت: آنچه از سوی این الگو، پیگیری می‌شود، پرداخت وام به کارآفرینان نیست چراکه ایجاد شغل جدید به کمک تسهیلات، تنها موجب بدهکاری آنها شده و هیچ اثر مثبتی در روند فعالیت آنها ندارد. آنچه در این الگو دنبال می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های لازم و بالا بردن سطح انگیزه کارآفرینان برای ادامه فعالیت است.

در انتهای این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین این دو سازمان به منظور تقویت سطح روابط بین صنعت و دانشگاه به امضا رسید.

سازمان ملی کارآفرینی ایران، اواخر سال 1396 بعد از برگزاری مجمع عمومی مؤسسین، به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

موضوعات :
در همین رابطه