رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

وزیرصنعت، معدن و تجارت

صنعتگران برای داخلی سازی قطعات وارداتی اقدام کنند

وزیر صنعت،معدن و تجارت با صدور دستوری خطاب به معاون امور صنایع خود بر ایجاد نمایشگاه قطعات وارداتی شرکت های بزرگ و فعال و دعوت از صنعتگران و قطعه سازان برای ساخت داخلی کردن این قطعات تاکید کرد.

04 خرداد 1398
کد خبر : 28831
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رضا رحمانی در این ابلاغ خطاب به فرشاد مقیمی، مسؤول پروژه‌های ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت آورده است: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در سال رونق تولید ضرورت دارد به همه شرکت‌های فعال و بزرگ از جمله شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، ذوب آهن، تراکتورسازی تبریز، آلومینیوم سازان، شرکت ملی مس، گل گهر، چادرملو، سنگان، ایزوایکو، تولید کنندگان سیمان، نیروگاه‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گروه مهنا و… ابلاغ شود که نسبت به ایجاد نمایشگاه قطعات و ملزومات وارداتی مورد نیاز خود اقدام کرده و با فراخوان عمومی از همه صنعتگران و قطعه سازان برای ساخت داخل کردن آن دعوت کنند.

وی در این ابلاغ تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها تا زمان داخلی سازی قطعات موردنیاز باید ادامه داشته و گزارش ماهانه از عملکرد و نتایج این موضوع ارائه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: مرکز ساخت داخل این وزارتخانه مسؤولیت پیگیری و اجرای صحیح این موضوع را به عهده داشته و مکلف است نتایج را به اطلاع عموم مردم شریف ایران اسلامی برسانند.

رضا رحمانی یوزیر صنعت، معدن و تجارت تعمیق ساخت داخل را در کنار حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود و حرکت به سمت رونق تولید از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ اعلام کرده است.

 

در همین رابطه