رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کاشان در نشست رونق تولید مطرح کرد

در جنگ اقتصادی باید اشتغال موجود حفظ شود

رئیس اتاق کاشان در نشست رونق تولید با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در شرایط جنگی قرار دارد، بر لزوم تلاش برای حفظ اشتغال موجود تأکید کرد و گفت: باید قوانین وضع شده برای بهبود محیط کسب‌وکار اجرایی شوند.

08 خرداد 1398
کد خبر : 28852
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با تأکید بر اینکه شرایط جنگ اقتصادی نیازمند عملکردی متناسب است، گفت: فرمانداری و دستگاه‌های دیگر اقدام‌هایی را حل مشکلات حوزه تولید انجام داده‌اند اما باید کار با تلاش همگانی و انگیزه درونی همراه شود تا به موفقیت برسد.

محمود تولایی در نشست رونق تولید در اتاق کاشان افزود: مقام معظم رهبری بارها در مورد حل مشکلات تولید تأکید، توصیه و اصرار داشتند اما نتیجه کمی مشاهده شده زیرا به نظر می‌رسد مشکلاتی که صنعتگر و تولیدکننده را درگیر کرده، کمتر از سوی متولیان امر و بدنه کارشناسی دولت لمس می‌شود.

او با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در شرایط جنگی قرار گرفته و باید اشتغال موجود حفظ شود، اظهار کرد: لازمه شرایط فعلی این است که اقتصاد کشور آرایش جنگی بگیرد و مشکلات تولید حل شود؛ اما شواهد نشان می‌دهد هنوز رفتار ما در مواجهه با مشکلات اقتصادی، رفتار غیرجنگی است.

رئیس اتاق کاشان با تأکید بر لزوم توجه به رفتار یکسان در برابر قانون، اضافه کرد: آنچه ما را وادار می‌کند که جدی‌تر به موضوع ورود کنیم، این است که یک کشور و یک قانون داریم اما عملکردها و رفتارها در نقاط گوناگون تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال رویکرد کشور از یک دهه گذشته به‌سوی برطرف کردن مشکل کسب‌وکار بوده و قانونی نیز در این زمینه گذرانده شد و امروز باید فضای نفس کشیدن را برای صاحبان کسب‌وکار باز نگه داریم.

تولایی یادآور شد: برخی دستگاه‌ها ازجمله امور مالیاتی استان اصفهان با همان ظرفیت‌های موجود و در چارچوب قانون بسته‌های حمایت از تولید ارائه کردند که اقدامی مشابه از سوی محیط‌زیست، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نیز امکان‌پذیر است.

او افزود: کشورهای موفق جهان راه‌اندازی کسب‌وکارها را تسهیل کرده‌اند و ما امروز گرفتار فرایندهای اداری سخت درون یک جنگ اقتصادی سخت‌تر هستیم.

رئیس اتاق کاشان تصریح کرد: دشمن به مسائلی مانند تعطیلی واحدهای تولیدی امید بسته اما اگر باهم کمی مهربان‌تر باشیم و بهانه‌جویی نکنیم، گذر از این گردنه هم ممکن است.

موضوعات :
در همین رابطه