رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

سفیر اوکراین در دیدار با رئیس اتاق شیراز پیشنهاد داد

خانه تجارت ایران و اکراین در «شیراز» و «الویف» ایجاد شود

پیشنهاد افتتاح خانه‌های مشترک تجاری میان ایران و اکراین یکی از پیشنهاد‌هایی بود که در دیدار سفیر اوکراین در تهران با رئیس اتاق شیراز مطرح شد. به عقیده سفیر اوکراین، این خانه‌های تجارت می‌تواند در شهرهای شیراز ایران و الویف اوکراین ایجاد شوند.

07 خرداد 1398
کد خبر : 28855
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: این اتاق پیشنهادهایی برای توسعه مناسبات اقتصادی بخش خصوصی استان فارس با کشور اکراین آماده کرده است تا از طریق ایجاد شرکت‌های مشترک و موردحمایت دولت‌ها، همکاری‌های اقتصادی بخش خصوصی دو کشور توسعه یابد.

جمال رازقی در دیدار با سفیر اکراین در تهران افزود: مهم‌ترین موضوع موردنظر ما در افزایش همکاری با اکراین، کشت فراسرزمینی است که بررسی کارشناسی ابعاد مختلف این موضوع باید در کمیته مشترک اتاق شیراز و سفارت اکراین در تهران انجام شود.

او با بیان اینکه توسعه بازرگانی دوجانبه منوط به مهیا بودن زیرساخت‌هاست، تسهیل و تسریع در فرآیند صدور روادید برای تجار و بازرگانان را از درخواست‌های اصلی در این حوزه عنوان کرد.

رازقی اظهار کرد: تلاش می‌شود این همکاری‌ها به‌گونه‌ای دنبال شود که شرایط تحریمی بر منافع مشترک دو طرف تأثیرگذار نباشد.

 در ادامه، سفیر اکراین در تهران، فعال‌ترین و مؤثرترین راه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه اکراین و ایران را ورود اتاق‌های بازرگانی و استان‌های دو کشور به این موضوع دانست که باعث می‌شود همکاری‌ها تحت تأثیر مسائل سیاسی نیز قرار نگیرد.

 سرگی بردیلیاک با اعلام پیشنهاد افتتاح خانه‌های مشترک تجاری بین ایران و اکراین، گفت: با افتتاح این خانه تجارت، محصولات تولیدی شرکت‌های اوکراینی و ایرانی و همچنین مواد اولیه فرآوری شده در ایران می‌تواند ضمن مبادله میان دو کشور، به اروپا نیز ارسال شود.

او با اشاره به اینکه خانه تجارت ایران و اکراین می‌تواند در «الویف» و «شیراز» ایجاد شود و با ارز ملی دو کشور کار کند، افزود: ما خواهان رفع موانع برای توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و اکراین هستیم و بر این اساس در حال تمرکز بر موضوع خواهرخواندگی دو طرف شهر شیراز و شهر لئو کشور اکراین هستیم.

سفیر اکراین در تهران با تأکید بر اینکه روابط بین اتاق بازرگانی ایران و اکراین بسیار با هم نزدیک است اضافه کرد: کشور اکراین سومین تولیدکننده محصولات کشاورزی جهان است که می‌تواند در بخش‌های متعدد ازجمله کشاورزی با ایران همکاری خوبی داشته باشد.

بردیلیاک ادامه داد: همچنین بخش صنعت و امکانات علمی و صنعتی کشور اکراین ظرفیت‌های خوبی برای تعامل و همکاری بیشتر دو طرف است.

او با اشاره به اینکه ایران در زمینه توریسم و گردشگری جاذبه‌های منحصربه‌فردی دارد، گفت: ما برای تبادل صنعت گردشگری در ایران و افزایش همکاری‌های دو طرف تلاش می‌کنیم راه متعادلی را پیدا کنیم.

سفیر اکراین در تهران در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برای توسعه همکاری‌های اکراین و ایران، راه‌های قانونی بدون تخلف تعهدات بین‌المللی را در نظر بگیریم.

موضوعات :
در همین رابطه