رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در جلسه هیات نمایندگان اتاق تبریز

طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی در تبریز بررسی شد

هیات نمایندگان اتاق تبریز برای بررسی طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی در آذربایجان شرقی با فعالان قطعه‌سازی استان تشکیل جلسه داد.

08 خرداد 1398
کد خبر : 28865
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در دنیا خاطر نشان کرد: با حمایت دولت و نمایندگان مجلس، ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در استان آذربایجان شرقی در دستور کار است و برای این کار گزینه‌های مختلفی مانند استفاده از ظرفیت کارخانه‌های فعلی استان و همچنین خرید زمین و ایجاد زیرساخت‌های جدید مدنظر قرار دارد.

یونس ژائله با اشاره به فعالیت واحدهای قطعه‌سازی با تمام ظرفیت در استان آذربایجان شرقی، افزود: افزایش نرخ ارز سبب شده که خودروسازان برای تأمین قطعات موردنیاز خود از ظرفیت قطعه سازان داخلی استفاده کنند و این فرصت مناسبی برای توسعه بیش‌ازپیش صنعت قطعه‌سازی در ایران است.

او افزایش مهارت‌ها و بهبود کیفیت محصولات تولیدی را بزرگ‌ترین مزیت رقابتی در اقتصاد نوین دانست و اظهار امیدواری کرد: از فرصت پیش‌آمده با همکاری‌های بیشتر خودروسازان و قطعه سازان امکان توسعه این صنعت در استان بیش‌ازپیش مهیا شود.

مسعود بنابیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز نیز در این نشست آمادگی این کمیسیون برای پیگیری مسائل و مطالبات حوزه‌های مختلف صنعت و معدن در استان را اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان امکان توسعه همه‌جانبه صنعت استان بخصوص در حوزه قطعه‌سازی و قطعه‌سازی مهیا است.

ابوالفتح ابراهیمی، نایب‌رئیس اتاق تبریز نیز با اشاره به هدف اساسی جلسه که ایجاد قطب سوم خودروسازی در استان است، گفت: بنا به مقتضیات زمانی؛ تولید خودروهای الکترونیکی و هیبریدی از طرف مشتریان داخلی و دولت به خاطر مصرف بهینه انرژی درخواست می‌شود و باید از این فرصت به وجود آمده در جهت ایجاد قطب سوم خودروسازی اقدامات لازم را انجام شود.

عباس کمالی، نایب‌رئیس اتاق تبریز هم با اشاره به اهداف اساسی این نشست گفت: تاکنون چهار جلسه رسمی در جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در استان تشکیل شده و مذاکراتی نیز با شرکت‌های چینی و اروپایی صورت گرفته که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تحقق اهداف تعیین شده برای قطب سوم خودروسازی در استان منجر شود.

اکبر پایدار، رئیس انجمن قطعه سازان استان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضاء این انجمن در استان خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در مصرف سوخت‌های فسیلی در دنیا باید برای تولید ماشین‌های الکترونیکی و هیبریدی اقدامات اساسی صورت گیرد.

همچنین طاهر روحی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر این نکته که برای موفقیت پروژه‌های اساسی باید کارهای زیر بنایی مؤثری صورت گیرد یادآور شد: حمایت مسئولان ارشد استان و اتاق تبریز می‌تواند در ایجاد قطب سوم خودروسازی مؤثر واقع شود.

موضوعات :
در همین رابطه