رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در آستانه برگزاری اولین جلسه هیات نمایندگان دوره نهم

سند اختتامیه عملکرد هیات رئیسه اتاق ایران در دوره هشتم منتشر شد

در فاصله چند روز مانده به برگزاری اولین جلسه هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، هیات رئیسه دوره هشتم پارلمان بخش خصوصی سند اختتامیه عملکرد خود را منتشر کرد.

21 خرداد 1398
کد خبر : 29012
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک‌شنبه هفته آینده، 26 خردادماه 1398، اولین جلسه هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور جلسه انتخاب هیات رئیسه جدید اتاق ایران برگزار می‌شود. در آستانه این رویداد، هیات رئیسه فعلی پارلمان بخش خصوصی سند اختتامیه عملکرد خود را منتشر کرد.

حدود چهار سال پیش و در زمان انتخاب هیات رئیسه فعلی اتاق ایران، برای اولین بار، هیات رئیسه انتخابی در اتاق ایران یک برنامه اجرایی مدون 4 ساله برای دوره مسئولیت خود ارائه کرد و حالا نیز برای نخستین بار، درصدد انتشار سند عملکرد این دوره 4 ساله برآمده است که در آن ضمن ارائه گزارش مدیریتی از فعالیت‌های 4 سال اخیر، توصیه‌ها و پیشنهادهایی نیز برای هیات رئیسه آتی اتاق ایران گنجانده شده است.

در این سند، ساماندهی، انگیزه‌مند سازی و بهبود وضعیت منابع انسانی اتاق ایران یکی از برنامه‌های هیات رئیسه عنوان شده که باوجود انجام مطالعات، به‌صورت کامل عملیاتی نشده است. ازاین‌رو اجرای طرح جامع مدیریت منابع انسانی می‌تواند از نخستین برنامه‌هایی باشد که در دستور کار هیات رئیسه دوره نهم اتاق ایران قرار می‌گیرد.

تدوین ساختار سازمانی مناسب و به‌روز برای پارلمان بخش خصوصی نیز از دیگر کارهای نیمه‌تمام دوره هشتم هیات رئیسه اتاق ایران بوده که در سند اختتامیه عملکرد، توصیه شده است مطالعه و اجرای آن در دوره جدید هیات رئیسه اتاق ادامه پیدا کند. همچنین نقشه تقسیم‌کار فراگیر بخش خصوصی نیز از دیگر اقداماتی اساسی در دوره فعلی هیات رئیسه اتاق ایران عنوان شده که برای اجرای کامل مانند بسیاری از کارهای تازه آغاز شده، به تلاش و مداومت هیات رئیسه جدید نیازمند است.

در سند اختتامیه عملکرد هیات رئیسه دوره هشتم، اجرای سازوکار ارزیابی عملکرد و ترازسنجی ذینفعان اصلی اتاق ایران نیز به‌عنوان یک دستاورد مورد اشاره قرار گرفته و بر تکرار و تداوم آن تأکید شده است.

همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن برنامه پنجم توسعه و حذف مبالغ یک در هزار، منابع مالی اتاق در دوره نهم با افول مواجه شود، پیشنهاد شده است اتخاذ سیاست‌های انقباضی در توزیع منابع در دستور کار هیات رئیسه جدید قرار بگیرد. همچنین توصیه شده است طبق روال دوره فعلی، گزارش عملکرد مالی اتاق ایران اعم از گزارش حسابرس و بازرس اتاق و یادداشت‌های توضیحی و صورت‌های مالی پس از تصویب هیات نمایندگان به‌صورت عمومی منتشر شود.

تصویب و اجرای دستورالعمل سلامت اداری اتاق ایران، مطالعه و اجرای سیاست‌های کلان منابع انسانی اتاق، بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات ارزش‌افزوده و تهیه پیشنهادهای اصلاحی و پیگیری اصلاح قانون تأمین اجتماعی، از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار هیات رئیسه دوره هشتم اتاق ایران قرار داشته و تداوم آن به هیات رئیسه جدید توصیه شده است.

متن کامل سند اختتامیه عملکرد هیات رئیسه دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را اینجــا دانلود کنید.

موضوعات :
در همین رابطه