رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور نمایندگان کشورهای عضو اتاق بازرگانی و صنعت اکو

کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو امروز در اردبیل آغاز به کار می‌کند

دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو از امروز با حضور بیش از 150مهمان از 15 کشور و به میزبانی اردبیل آغاز به کار می‌کند و تا 30 خرداد ادامه می‌یابد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امروز (سه‌شنبه 28 خرداد) نشست تشکل‌های اکو برگزار می‌شود و در دو روز آینده (29 و 30 خرداد) کنفرانس اکو با موضوع گردشگری سلامت برگزار خواهد شد.

28 خرداد 1398
کد خبر : 29118
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو از امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی و به میزبانی استان اردبیل آغاز به کار می‌کند.

این کنفرانس با حضور بیش از 150 مهمان از 15 کشور در سطح وزرا، مدیران عالی و فعالان بخش خصوصی از امروز (28 خرداد 1398) با برگزاری نشست تشکل‌های اکو آغاز به کار می‌کند و در ادامه کنفرانس گردشگری سلامت اکو در دو روز آینده برگزار خواهد شد.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو درباره برگزاری دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت، گفت: این اجلاس با هدف بررسی شرایط همکاری اقتصادی و رونق گردشگری کشورهای همسایه ایران و کشورهای عضو اکو برگزار و ظرفیت‌های گردشگری سلامت کشور به‌صورت گسترده در این اجلاس تشریح می‌شود.

محمدرضا کرباسی با تأکید بر اینکه توانمندی ایران در بخش بهداشت و درمان در سطح منطقه کم‌نظیر است، افزود: برگزاری این اجلاس در اردبیل، فرصتی مناسبی برای معرفی زیرساخت‌های گردشگری سلامت این استان فراهم آورده که تلاش می‌شود حداکثر بهره از آن برده شود.

به گزارش تسنیم، دبیر کل کمیته ایرانی اکو به حضور 8 هیئت خارجی از کشورهای عضو اکو در این اجلاس اشاره و تصریح کرد: با توجه به برگزاری سه روز برنامه پیش‌بینی می‌شود موارد قابل‌توجهی در این کنفرانس طرح شود.

کرباسی وجه تمایز این دوره از اجلاس در مقایسه با اجلاس نخست را طرح قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه فضای اقتصادی و گردشگری مثبتی در کشور حاکم شده این اجلاس فرصت مطلوبی برای طرح توانمندی‌ها خواهد بود.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور نیز در حاشیه نخستین روز این اجلاس با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، سومین حوزه اقتصادی برتر در اقتصاد جهانی است، گفت: ایران جزو 10 کشور برتر در حوزه گردشگری است و باوجود فشارهای تحریم‌ها، این توان وجود دارد که با کمک گردشگری به توسعه اقتصادی دست یابیم؛ ازاین‌رو در نظر داریم در این اجلاس قابلیت‌های گردشگری سلامت کشور را به‌صورت گستره معرفی کنیم.

امین حقیقت با تأکید به اینکه ایران هدف نخست گردشگری سلامت کشورهای مسلمان به‌ویژه شیعه محسوب می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند باید زمینه شکوفایی اقتصادی بخش گردشگری را تسهیل کنیم.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور با بیان اینکه شورای راهبردی گردشگری سلامت مصوب سال 93 بوده و به امضای وزارت خانه‌های مرتبط و اتاق ایران نیز رسیده است، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی، لازم است تمامی بخشنامه‌ها و مصوبات از طریق شورای راهبردی عملیاتی شود و در دومین اجلاس اکو نیز ضمن معرفی قابلیت‌های مختلف کشور، شورای راهبردی آماده حمایت از ایده‌ها و مشارکت بخش خصوصی در امر توسعه گردشگری سلامت است.

همچنین رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: در دومین اجلاس اکو به میزبانی استان اردبیل برنامه‌های وزارت بهداشت در امر آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری سلامت تشریح می‌شود.

سعید هاشم زاده تصریح کرد: 10 دانشگاه علوم پزشکی به همراه مراکز درمانی و استارت آپ‌ها در نمایشگاه اکو حضور خواهند یافت و آخرین دستاوردهای درمانی به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت تشریح می‌شود.

بهروز پورسلیمان، نایب‌رئیس اتاق اردبیل نیز در حاشیه برگزاری دومین اجلاس اکو گفت: این اجلاس در دو بخش نمایشگاهی و سخنرانی برگزار می‌شود و 150 مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور دارند که 30 نفر از آن‌ها مقامات عالی‌رتبه کشورهای عضو اکو هستند.

آمادگی کشورهای عضو اکو برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

رئیس هیئت‌مدیره کمیته گردشگری اتاق افغانستان نیز در خصوص اهمیت اجلاس اکو گفت: لازم است خدمات برخی کشورهای عضو اکو در کشورهای مصرف‌کننده خدمات نهادینه شود و ساکنان کشورهای عضو اکو برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای غیرعضو سفر نکنند.

محمد هاشم وهاج افزود: در کنفرانس اکو می‌توان به‌صورت گسترده به تشریح خدمات و امکانات کشورها پرداخت و زمینه توسعه مراودات در عرصه‌های اقتصادی و گردشگری را فراهم ساخت.

او با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان، دریافت خدمات از کشورهای همسایه را فرصتی جهت مدیریت هزینه‌های بیماران دانست.

وهاج همچنین در خصوص روابط فی‌مابین دو کشور ایران و افغانستان گفت: روابط این دو کشور حسنه و در بهترین شرایط است تا جایی که حتی در زمان جنگ نیز ایران حامی افغانستان بود و اشتراکات مدنی، فرهنگی، تاریخ و تمدن موجب شده تا دو کشور روابط مطلوبی داشته باشند.

همچنین مدیر بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری سازمان اکو نیز برگزاری اجلاس اکو در اردبیل را فرصتی کلیدی برای تبادل‌نظر کشورهای عضو دانست و گفت: ایران یکی از مقاصد گردشگری سلامت در منطقه است و ساکنان بسیاری از کشورها این کشور را به‌عنوان مقصد درمان انتخاب می‌کنند.

ممدوق آنال تصریح کرد: در اجلاس اکو می‌توانیم به‌صورت گسترده توانمندی‌های کشورهای عضو را معرفی و زمینه‌های همکاری فی‌مابین را بررسی کنیم. درعین‌حال زمینه روابط اقتصادی بررسی می‌شود.

ردهاجوما صالح، رئیس کمیته سلامت عمان نیز در خصوص اهمیت این اجلاس گفت: ایران به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت منطقه شناخته می‌شود و قابلیت‌های این کشور غیرقابل‌انکار است.

صالح تصریح کرد: سالانه گردشگران متعددی با هدف دریافت خدمات درمانی از عمان به ایران و به‌ویژه به شهرهای شیراز، مشهد و تهران سفر می‌کنند. در فرصت دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با ظرفیت‌های استان اردبیل نیز آشنا خواهیم شد.

در همین رابطه