رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه بررسی شد

نقش سازمان‌های مردم نهاد در کمک به مناطق سیل‌زده

نشست شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه با ارائه گزارش تحلیلی مبتنی بر ارزیابی سریع جهت شناسایی نیازها و نقش سازمان های مردم‌نهاد در مناطق سیل زده، برگزار شد.

28 خرداد 1398
کد خبر : 29121
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه با حضور جمعی از سازمان‌های مردم نهاد، مقامات دولتی و غیردولتی و اساتید دانشگاه در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

دامنه سیل، آسیب‌های وارده، نیازمندی‌ها و رویکرد سازمان‌های غیردولتی در این مناطق با در نظر گرفتن نقاط ضعف، قابل بهبود، چالش‌های موجود در هنگام مواجه و ارائه راهکارهای کارشناسی شده در جهت بهبود و تقویت آن از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی اصغر خامنوی رئیس هیات مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، بر ضرورت مشارکت فعال، هماهنگ و هم‌افزای سازمان‌های مردم نهاد در حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل سه ماه گذشته تاکید کرد.

توجه و اهمیت به نیروهای محلی در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، ایجاد سازوکاری برای تعامل بیشتر موسسات درگیر با شبکه ملی برای جلوگیری از موازی کاری، چابک‌سازی شبکه ملی نیکوکاری، تکمیل بانک اطلاعاتی از موسسات نیکوکاری درگیر در حوادث غیرمتقربه، تاسیس سازمان های غیردولتی در حوزه آموزش و مدیریت حوادث غیرمترقبه در کشور، آموزش مدیریت بحران و نحوه مواجه با آن در میان سازمان غیردولتی، تقویت و برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با شبکه های مدیریت بحران و تسهیل در برقراری ارتباط با نهادهای دولتی در زمان بروز حوادث از جمله پیشنهادهایی بود که توسط اعضای شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه مطرح شد.

در پایان این نشست مقرر شد همسو با رسالت شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه، پس از احصاء نظرات تکمیلی اعضای شبکه و تکمیل گزارش، نتایج جلسه به مقام‌های دولتی ارائه شود.

 

در همین رابطه