رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی خرداد 1398

نرخ تورم منطقه یورو در ماه می، رسیدن قیمت جهانی طلا به سقف شش‌ساله و کسری تراز تجاری آمریکا در سه‌ماهه نخست سال 2019 جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی این هفته بوده‌اند.

01 تیر 1398
کد خبر : 29155
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

24 میلیارد تن و 2 میلیارد هکتار

سازمان ملل متحد: جهان سالانه به‌طور متوسط 24 میلیارد تن خاک حاصلخیز را از دست می‌دهد. با مدیریت پایدار زمین می‌توان سالانه 2 میلیارد هکتار از زمین‌هایی را که دچار فرسایش خاک شده‌اند، احیا کرد.

1400 دلار

سی‌ان‌بی‌سی: برای اولین بار در 6 سال اخیر قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی بازار نیویورک از مرز 1400 دلار عبور کرد.

16 تریلیون دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت بوئینگ پیش‌بینی می‌کند ظرف دو دهه آینده با توجه به رشد اقتصادهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین رونق روزافزون خدمات ارزان‌قیمت در زمینه حمل‌ونقل هوایی، 16 تریلیون دلار هواپیمای تجاری (با احتساب هزینه خدمات مربوطه) در جهان به فروش خواهد رسید.

27 سال

سی‌ان‌بی‌سی: کشورها استرالیا از 27 سال قبل تاکنون شاهد رکود اقتصادی نبوده و از این لحاظ در جهان رکورددار است. طبق تعاریف رسمی، رکود اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که یک کشور برای دو دوره سه‌ماهه متوالی رشد اقتصادی منفی داشته باشد

6.8 میلیارد پوند و 47 هزار شغل

فایننشال‌تایمز: وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس اعلام کرد دولت در سال گذشته 6.8 میلیارد پوند برای حمایت از صادرکنندگان این کشور تخصیص داده و از این طریق به حفظ 47 هزار شغل کمک کرده است. بنا بر اعلام وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، بخش زیادی از این مبلغ به صادرکنندگان کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

1 میلیارد دلار و 20 هزار واحد مسکونی

فوربس: شرکت گوگل قصد دارد ظرف 10 سال آینده 1 میلیارد دلار برای احداث 20 هزار واحد مسکونی در اراضی تحت مالکیت خود در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو اختصاص دهد تا به کاهش قیمت مسکن در این منطقه کمک کند.

24 میلیارد دلار

ای‌مارکتر (eMarketer): خرده‌فروشان آمریکایی در سال 2018 حدود 24 میلیارد دلار صرف آگهی‌های تبلیغاتی دیجیتال کرده‌اند.

100 میلیارد دلار

بلومبرگ: ثروت «برنار آرنو» ثروتمندترین فرد اروپا و سومین فرد ثروتمند جهان از مرز 100 میلیارد دلار گذشت. وی رئیس هیئت‌مدیره و نیز مدیرعامل شرکت کالاهای لوکس «کریستین دیور» است.

از 4.25 به 3.5 درصد

بلومبرگ: بانک مرکزی برزیل تصمیم گرفته است هدف‌گذاری تورم خود را از 4.25 فعلی به 3.5 درصد کاهش دهد تا نرخ تورم در این کشور به استانداردهای سایر اقتصادهای نوظهور نزدیک شود.

30 میلیارد دلار

بلومبرگ: رن ژنگفی، مؤسس و مدیرعامل شرکت هوآوی، می‌گوید این شرکت ممکن است ظرف دو سال آینده 30 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل تحریم‌های آمریکا از دست بدهد.

2700 نفر

رویترز: شرکت آلمانی زیمنس قصد دارد ظرف ماههای آتی 2700 نفر از کارکنان خود را تعدیل می‌کند.

130.4 میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 130.4 میلیارد دلار بوده است.

1.2 درصد

یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

15.7 میلیارد یورو

یورو استات: اتحادیه اروپا در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 خرداد) حدود 1.4 میلیارد یورو مازاد تجارت کالایی داشته است.

17.5 درصد

یورو استات: در حل حاضر 17.5 درصد از کل انرژی مصرفی در کشورهای اتحادیه اروپا از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

50 و 38 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): حدود 50 درصد از زنان 25 الی 34 ساله در کشورهای عضو OECD دارای تحصیلات دانشگاهی هستند؛ این رقم برای مردان تنها 38 درصد است.

در همین رابطه