رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با کارگزاران بخش گردشگری کشور عراق

اتاق ایلام از سرمایه‌گذاری مشترک با عراق استقبال می‌کند

رئیس اتاق ایلام در نشست تخصصی فعالان گردشگری استان ایلام با کارگزاران بخش گردشگری کشور عراق گفت: اتاق ایلام از هرگونه سرمایه‌گذاری مشترک با عراق در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه گردشگری استقبال می‌کند.

01 تیر 1398
کد خبر : 29159
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر حمایت این اتاق از سرمایه‌گذاری مشترک با عراق در بخش‌های مختلف گفت: استان ایلام در زمینه‌های متعدد ازجمله گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی، محصولات غذایی و صنایع‌دستی دارای توانمندی‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری است و در همه این بخش‌ها از سرمایه‌گذاری مشترک با عراق استقبال می‌کند.

شعبان فروتن در نشست تخصصی فعالان گردشگری استان ایلام با کارگزاران بخش گردشگری کشور عراق در محل اتاق ایلام، افزود: بسترهای لازم برای ورود فعالان سرمایه‌گذاران بخش‌های اقتصادی به این استان فراهم است ضمن اینکه ایلام به سبب داشتن شرایط مناسب اقلیمی و اقتصادی می‌تواند مقصد مناسبی برای برگزاری تورهای زیارتی - گردشگری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران عراقی باشد.

رئیس اتاق ایلام تصریح کرد: ایجاد کمپ‌های گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ازجمله کارهایی است که می‌تواند در مسیر تردد زائران عتبات عالیات و گردشگران منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

فروتن افزود: افزایش دفاتر خدمات گردشگری در کنار نظارت کامل بر آنها نیز می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای اشتغال و رونق گردشگری منطقه ایجاد کند.

او تأکید کرد: مهم‌ترین انتظار ما از آژانس‌های گردشگری استان‌های هم‌جوار در عراق این است که بتواند زمینه لازم را برای جلب گردشگران به این استان ایلام فراهم کنند.

فروتن با بیان اینکه استان ایلام از هرگونه سرمایه‌گذاری عراقی‌ها در راستای تقویت صنعت گردشگری حمایت می‌کند گفت: این استان هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه ایجاد هتل‌های پنج ستاره و دیگر زیرساخت‌های گردشگری ندارد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام از حیث گردشگری دارای جاذبه‌های منحصربه‌فردی است که می‌تواند بهترین مقصد برای گردشگران عراقی باشد.

عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: این استان آمادگی کامل برای برگزاری تورهای مشترک با طرف عراقی دارد تا بتوانیم فرصت‌های جدیدی را در این عرصه فراهم کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد تحول در حوزه گردشگری استان ایلام و استان‌های مرزی عراق در هم‌جواری این منطقه باشیم.

در ادامه، نماینده آژانس گردشگری کشور عراق نیز در این نشست از هرگونه همکاری لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان ایلام استقبال کرد.

علی صالح گفت: تکمیل طرح‌های گردشگری استان ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری است که آژانس‌های عراقی می‌توانند در این زمینه کارهای مشترکی را به‌منظور رونق صنعت گردشگری در منطقه انجام دهند.

او با اشاره به اینکه اکنون 14 آژانس گردشگری از شهرهای مختلف کشور عراق در این نشست شرکت دارند افزود: تلاش می‌کنیم که در آینده شاهد افزایش تردد گردشگران عراقی به استان ایلام باشیم.

رایزن اقتصادی ایران در نجف نیز در این نشست گفت: کار برگزاری تورهای گردشگری از شهرهای مختلف عراق به استان ایلام آغاز شده است.

عارف عباسی افزود: با توجه به نشست‌های مختلفی که با مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان ایلام و طرف‌های عراقی برگزار شده، برگزاری تورهای تجاری از عراق در دو هفته اخیر به این استان وارد مرحله اجرایی شده است.

او ادامه داد: آژانس‌های عراقی به دنبال توسعه روابط گردشگری با استان‌های مختلف کشور ازجمله استان ایلام هستند و در این زمینه آمادگی سرمایه‌گذاری مشترک نیز دارند.

موضوعات :
در همین رابطه