رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی، مهر 98 برگزار می‌شود

در جلسه هم‌اندیشی تبیین اهداف برگزاری همایش معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری آذربایجان غربی اعلام شد این همایش به مدت دو روز و در مهرماه 98 برگزار می‌­شود.

16 تیر 1398
کد خبر : 29374
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه هم‌اندیشی تبیین اهداف برگزاری همایش معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری آذربایجان غربی به میزبانی اتاق ارومیه برگزار شد. در این جلسه حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه، رضا حسینی، معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری آذربایجان غربی، داود غفارپور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، جمعی از سرمایه‌گذاران آذربایجان غربی و سرمایه‌گذارانی از ترکیه و جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در این نشست گفت: طی تماسی با اتاق ایران و عمان، برای دعوت سفیر عمان به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی اعلام آمادگی کردیم تا بتوانیم ظرفیت‌های این استان را به اطلاع کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز برسانیم و زمینه را برای توسعه همکاری‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم کنیم.

حسن انتظار افزود: با توجه به اینکه مدت‌های مدیدی است با کشورهای هم‌جوار همکاری‌های اقتصادی و صنعتی داریم، برای رشد و توسعه استان و معرفی ظرفیت‌ها بالقوه و محصولات آذربایجان غربی به همه نقاط، نیاز به ارتباط با کشورهای دیگر جهان داریم و در این خصوص از فرصت‌های به دست آمده باید استفاده کنیم.

انتظار با اشاره به اینکه پتانسیل‌های استان آذربایجان غربی به‌مراتب بالاتر از آن چیزی است که معرفی شده، گفت: برخلاف گمانه‌زنی‌هایی که مشکل استان آذربایجان غربی را مشکل امنیتی قلمداد کرده است، ثابت شده که این استان هیچ مشکل امنیتی ندارد حتی امنیت در آذربایجان غربی هم‌ردیف امنیت استان‌های مرکزی کشور است.

انتظار، وجود امنیت را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های سرمایه‌گذاران برای حضور در هر منطقه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه امنیت در این استان شرایط بسیار خوبی دارد و باید تمام مسئولین برای نمایش این شرایط به کشورهای خارجی همت ورزند و از مدیریت ارشد استان می‌خواهیم در این خصوص کمک‌حال وضعیت استان شوند.

رئیس اتاق ارومیه گفت: نباید شرایطی ایجاد کنیم یک سرمایه‌گذار از این استان ناامید شود زیرا باعث معرفی منفی استان می‌شود و در این خصوص تمام تلاش مجموعه بخش خصوصی و دولت معرفی هرچه بهتر استان و حمایت از سرمایه‌گذاران در این استان هستیم.

رضا حسینی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه با برگزاری این همایش درصدد جذب سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: این همایش با محوریت کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و با تأکید بر توان اقتصادی، پتانسیل‌ها و موقعیت خاص استان از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و مناطق ویژه اقتصادی برگزار می‌شود.

حسنی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های سرآمد کشور است، اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، حوزه توسعه و عمران شهری، عمران زیربنایی و انرژی، گردشگری، سلامت و خدمات، مناطق آزاد ویژه اقتصادی از پنل‌ها و بخش‌های این همایش است.

او با اشاره به اینکه محوریت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری با اتاق بازرگانی است از سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خواست تا از فعالان خارجی که با آن‌ها مراوده اقتصادی دارند برای حضور در این همایش معرفی و دعوت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گفت: برگزاری این حرکت اقتصادی بسیار پویا می‌تواند استفاده خوبی برای استان داشته باشد لذا برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل و ظرفیت اقتصادی استان برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گفته او، بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه هفته آخر مرداد برای برگزاری این همایش در نظر گرفته شده بود که بر اساس رأی و نظر مقام عالی استان زمان این همایش به مدت دو روز در مهرماه تغییر یافت.

در ادامه این جلسه صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی شاخص استان نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد و راهکارهای تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری اعلام کردند.

موضوعات :
در همین رابطه