رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در جلسه کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق شیراز مطرح شد

اساس اشتغال پایدار در کشور رونق تولید است

در جلسه کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق شیراز، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام سال رونق تولید، بر لزوم توجه به ایجاد و حفظ اشتغال پایدار، به‌عنوان اساس رونق تولید تأکید شد.

22 تیر 1398
کد خبر : 29442
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین جلسه کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی در اتاق شیراز برگزار شد و کارشناسان و فعالان این حوزه به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این جلسه با تأکید بر اهمیت آموزش نیروی کار و همت اتاق بازرگانی بر این کار گفت: امسال به‌درستی از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده و ازآنجایی‌که اشتغال پایدار، اساس رونق تولید است، باید حل مسائل حوزه کار و تأمین اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد.

جمال رازقی، با بیان اینکه در سالیان متمادی اساس اقتصاد کشور روی پول نفت گذاشته شده است، بیان کرد: در این فرایند اساس بر رفاه گذاشته شده نه بر کار و تولید و ثروت، متأسفانه آمار نقدینگی در کشور دوباره بالاتر رفته و هر چه که این میزان نقدینگی بیشتر شود، مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق شیراز با اشاره به اینکه 65 درصد مالیات کشور را تولیدکنندگان می‌دهند، افزود: اگر با ضریب مالیاتی 25 درصد واحدهای فعالان اقتصادی در کشور حساب کنید، کل فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از 100 یا 110 هزار میلیارد تومان سود ندارد و بخش عمده مالیات این حوزه وصول می‌شود.

رازقی با اشاره به رشد روز افزودن نقدینگی مخرب در کشور، گفت: این نقدینگی مثل بهمن بر هر موضوع اقتصادی قرار گیرد، خرابی به بار می‌آورد گفت: فاجعه‌هایی که در دلار، مسکن، سکه و غیره به وجود آمد ناشی از همین موضوع بود.

رئیس اتاق شیراز به ظرفیت کشاورزی استان فارس اشاره و تصریح کرد: با توجه به خشک‌سالی اخیر کشاورزی کشور و استان رو به افول است و برای حل این مسئله باید به رونق تولید که مورد فرمایش رهبری هم هست، روی آورد و انتظار داریم از عزیزان که با همین شرایط موجود به تولیدکنندگان کمک کنند.

او خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد بکند، تولید است و تولید هم در کشور به‌شدت تحت‌فشار است، همه باید از ابزارهای در اختیارمان کمک بگیریم تا به تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کمک کنیم تا تولید و اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود.

موضوعات :
در همین رابطه