رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

در جلسه‌ای با حضور هیات تجاری غنا در اتاق اراک

توسعه همکاری‌­های اقتصادی استان مرکزی با غنا بررسی شد

توانمندی‌های بخش کشاورزی استان مرکزی در اتاق اراک و با حضور هیات اقتصادی اعزامی از غنا بررسی شد. در این جلسه معاون سازمان توسعه تجارت کشور غنا و هیات همراه برای توسعه همکاری با بخش خصوصی ایران اعلام آمادگی کردند.

22 تیر 1398
کد خبر : 29443
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اقتصادی غنا به سرپرستی معاون سازمان توسعه تجارت این کشور به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک به استان مرکزی سفر کرده و در اولین برنامه کاری خود در جلسه بررسی توانمندی‌های بخش کشاورزی استان مرکزی شرکت کرد.

این جلسه با حضور هیات رئیسه اتاق اراک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و فعالان حوزه کشاورزی این استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی اراک در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مساعد غنا برای توسعه مبادلات صنعتی، کشاورزی و تکنولوژیکی ابراز امیدواری کرد دو کشور از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، برای افزایش روابط تجاری خود استفاده کنند.

منوچهر توسطی، افزود: ما در استان مرکزی آمادگی داریم تا زمینه را برای توسعه روابط تجاری بین فعالان اقتصادی استان مرکزی و کشور غنا فراهم کنیم، برای رسیدن به این هدف برنامه‌های خاصی را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: نیت ما در اتاق اراک، ارتقاء سطح روابط تجاری بین دو کشور است تا شاهد مبادلات تجاری بیش از 10 میلیون دلار باشیم و زمینه را برای گسترش فعالیت متخصصین و سرمایه‌گذاران استان که از دانش و توان بسیار بالایی برخوردار هستند فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی اراک یادآور شد: استان مرکزی به لحاظ تولید ماشین‌آلات کشاورزی و نحوه کشاورزی مکانیزه از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است به‌طوری‌که می‌تواند در ارتقاء بخش کشاورزی کشور غنا مؤثر و مفید باشد.

در ادامه این نشست ساموئل دنتو، معاون سازمان توسعه تجارت کشور غنا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی استان مرکزی گفت: حضور هیات تجاری غنا در این سفر مؤید این نکته است که غنا مشتاق ایجاد روابط جدی تجاری با ایران است و بخش خصوصی غنا از این فرصت استفاده خواهد کرد.

دنتو با تأکید بر اینکه دولت غنا از سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه در زمینه‌های صنایع غذایی و تبدیلی استقبال می‌کند افزود: دولت غنا در این راستا سیاست ویژه‌ای را به‌طورجدی دنبال می‌کند و موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را برای سرمایه‌گذاران در این کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت غنا اظهار کرد: این کشور تسهیلات زیادی ازجمله استفاده از معافیت‌های مالیاتی، کاهش تعرفه‌های گمرکی و تعاملات بانکی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر خواهد گرفت.

در جریان سفر هیات غنایی از استان مرکزی، معاون سازمان توسعه تجارت غنا نشست مشترکی نیز با حضور هیات رئیسه اتاق اراک، مدیرکل گمرکات، مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری و جمعی از فعالان اقتصادی استان مرکزی داشت.

در این نشست نیز ضمن ابراز علاقه‌مندی طرفین برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و افزایش سطح مبادلات تجاری میان ایران و غنا تأکید شد.

موضوعات :
در همین رابطه