رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای خبر داد

نرخ مشخصی برای ارز «بازار متشکل ارزی» اعلام نشده است

بانک مرکزی ضمن رد هرگونه نرخ از پیش تعیین شده برای بازار متشکل ارزی، اعلام کرد: برخی سایت‌های خبری با اعلام شروع به کار بازار متشکل ارزی از روز شنبه ۲۹ تیر 98، با معرفی یک نرخ مشخص ارز، اخبار نادرستی را منتشر کرده‌اند.

28 تیر 1398
کد خبر : 29523
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بانک مرکزی،‌ ضمن رد هرگونه نرخ ارز از پیش تعیین شده اعلامی در‌ بازار متشکل ارزی، اعلام کرد: این بازار در حال اتمام مراحل نهایی برای شروع به کار است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق اعلام بانک مرکزی از ویژگی‌های این بازار، کشف قیمت ارز توسط عرضه و تقاضای ارز خواهد بود؛ هر نوع خبر مرجع به ویژه در مورد ارز، فقط از طریق سایت بانک مرکزی به نشانی cbi.ir قابل استناد است.

برخی سایت‌ها و کانال‌‌های خبری،  از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از شنبه پیش‌رو خبر داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران،پس از نوساناتی که سال گذشته در بازار ارز رخ داد، بانک مرکزی عمده تمرکز خود را بر کنترل این بازار و ایجاد ثبات در آن گذاشت و پس ارز روی کار آمدن عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، اعلام شد قرار است بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شود.

این بازار قرار بود از ابتدای سال جاری راه‌اندازی شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. در آخرین اظهارنظر رئیس‌کل بانک مرکزی، همتی علت تأخیر آن را برخی ارزیابی‌ها دانسته و اعلام کرده است: «این بازار به‌زودی راه‌اندازی می‌شود اما باید به من ثابت شود که این بازار مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند.»

 

در همین رابطه