رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران اعلام کرد

بخش خصوصی همچنان خواستار حذف دلار 4200 تومانی است

محمدرضا انصاری، نائب رئیس اتاق ایران می‌گوید: کاهش فاصله میان نرخ ارز آزاد و نیمایی، خسارت وارده به صادرکنندگان را کاهش می‌دهد اما بخش خصوصی همچنان خواستار حذف دلار 4200 تومانی است.

29 تیر 1398
کد خبر : 29531
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به کاهش فاصله بین نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما، این موضوع را دلیلی برای کاهش خسارت صادرکنندگان و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.

محمدرضا انصاری درباره جزییات دیدار روسا و اعضای هیات رئیسه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در هفته گذشته گفت: اتاق بازرگانی ایران در طول یک سال گذشته موضع خود را درباره ارز تغییر نداده و ما خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم.

رئیس کمیته ارزی اتاق ایران با اشاره به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: نظر اتاق ایران آن است که اگر قرار است به کالایی یارانه داده شود، این یارانه به شکل ریالی و مستقیم به شهروندان پرداخت شود.

انصاری ادامه داد: باوجود پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان می‌بینیم که نرخ تورم کالاهای اساسی بالا می‌رود و آثار منفی این موضوع را از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون دیده‌ایم.

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به نزدیک‌تر شدن نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد در هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی امیدوار است که نرخ ارز در سامانه نیما به‌تدریج به نرخ بازار نزدیک شود و به‌این‌ترتیب آثار منفی که از فاصله موجود بین نرخ سامانه نیما و بازار وجود داشت، کاسته شود.

وی تصریح کرد: فاصله زیاد بین نرخ سامانه نیما و نرخ ارز در بازار آزاد در ماه‌های گذشته به صادرات، جذب ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور لطمه زد. انصاری درعین‌حال درباره روند نزولی نرخ ارز در بازار طی هفته‌های گذشته و نزدیک شدن آن به نرخ نیمایی گفت: کاهش فاصله بین نرخ بازار آزاد و نیما، میزان خسارت صادرکنندگان را کاهش خواهد داد و درنتیجه میزان ارز حاصل از صادراتی که به کشور بازخواهد گشت را افزایش می‌دهد.

در همین رابطه